• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Contact gegevens opzoeken

• Onderwerp starter Onderwerp starter RvRw
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

RvRw

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2007
Hallo daar,

Ik zit met het volgende:
Graag wil ik bovenaan een adressenlijst door het invullen van 1 van de kenmerken / gegevens van een willekeurige contactpersoon in de daaronder gelegen regel alle gegevens van de contactpersoon te zien krijgen.

Bijvoorbeeld iemand heeft me gebeld en ik zoek op telefoonnummer

In een tweede geval ik weet ik de voornaam nog EN het werknummer

(Dus bij tien x Jan hoort maar 1 keer werknummer 1)

Ik weet dat dit kan met autofilter maar das niet echt handig bij zoeken op telefoonnummer aangezien het bestand al 500 telefoonnummers bevat. Ik zou dit liever middels invullen doen.

Het kan vast. Hoop dat iemand weet hoe :D

Bijlagen

Bedankt gaat de boel uit bovenstaande link lekker gebruiken thanx

Hallo daar,

Ik zit met het volgende:
Graag wil ik bovenaan een adressenlijst door het invullen van 1 van de kenmerken / gegevens van een willekeurige contactpersoon in de daaronder gelegen regel alle gegevens van de contactpersoon te zien krijgen.

Bijvoorbeeld iemand heeft me gebeld en ik zoek op telefoonnummer

In een tweede geval ik weet ik de voornaam nog EN het werknummer

(Dus bij tien x Jan hoort maar 1 keer werknummer 1)

Ik weet dat dit kan met autofilter maar das niet echt handig bij zoeken op telefoonnummer aangezien het bestand al 500 telefoonnummers bevat. Ik zou dit liever middels invullen doen.

Het kan vast. Hoop dat iemand weet hoe :D

Hier een voorbeeldje met DBLEZEN().
In rij 2 zet je de bekende namen/nummers waarop je wilt zoeken. In rij 3 worden de gevonden gegevens zichtbaar.

Bijlagen

Ik dacht dat ik toch wel wat wist van excelformules maar deze is geheel onbekend voor mij :shocked: Eens uitzoeken hoe dit precies werkt :)

Ik dacht dat ik toch wel wat wist van excelformules maar deze is geheel onbekend voor mij :shocked: Eens uitzoeken hoe dit precies werkt :)

Op mijn site, bij Excel - Voorbeeldbestanden - Databasefuncties, staat een bestandje met voorbeelden van databasefuncties.

EDIT: er staat geen voorbeeldje van DBLEZEN bij, ik zal dat vanavond erbij zetten (ik kan nu niet aan de bestanden van de website).

Wigi

Laatst bewerkt:
Op mijn site, bij Excel - Voorbeeldbestanden - Databasefuncties, staat een bestandje met voorbeelden van databasefuncties.

EDIT: er staat geen voorbeeldje van DBLEZEN bij, ik zal dat vanavond erbij zetten (ik kan nu niet aan de bestanden van de website).

Is ondertussen gedaan :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan