contact met telefoon

Status
Niet open voor verdere reacties.

djoeke

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 jun 2001
hoi

vraagje ik heb een sharp gx 20 met infrarood .
nu heb ik een progje bij mijn telefoon gekregen zo dat ik als op mijn laptop kan zetten en daarna op mijn mobieltje te zetten .
maar ik krijg geen contact met mijn laptop (er zit wel infrarood op ) wie kan mijn vertellen wat ik verkeerd doet.

Ik denk dat je in het BIOS van de laptop eerst de IR communicatie moet activeren.

is geactiveert
ik kan ook i/o veranderen en de dma

wat kan iknog meer doen

Toevallig windows al eens opnieuw geinstalleerd? en de moederbord drivers nog niet geinstalleerd?

Had ik ook met mijn polar s720i,
die deed het toen niet omdat de intell chipset z'n drivers niet kon vinden. Ik had geen foutmeldingen ofzo, windows draaide goed maar IR werkte simpelweg niet zonder.

is dat niet een beetje veel werk al je infrarood het hiet doet op de telefoon of de laptop.

Nope, want zonder drivers kan de IR interfase niet communiceren.
Als het goed is zit er bij elke pc een cd met drivers, daar zitten ook drivers tussen voor het moederbord.

Bij mij ging het om een IR interfase op USB btw.

Maar als je windows nog nooit hebt opnieuw geinstalleerd hebt op die partitie, dan zijn die drivers al wel aanwezig lijkt mij.

Dit is het voor de hand liggende denk.

Laatst bewerkt:
je moet in je telfoon ook je ir aanzetten maar dat zalje wel gedaan hebben

Is er voor je mobieltje communicatiesoftware? Er zal toch wel een bepaald protocol in de vorm van een programma aanwezig moeten zijn.

er is wel software en die heb ik geinstaleerd maar hij krijgt geen contact

Wel maximaal 5 centimeter er van af houden anders diet 'ie het ook niet hoor....!!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan