Contact tussen 2 pc's zonder internet erbij

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tinky

Gebruiker
Lid geworden
21 mei 2004
Hallo,:)

Ik heb pas een nieuwe pc gekocht :p en nu wil ik de bestanden van de oude pc op de nieuwe pc zetten.

Op de nieuwe pc zit Vista
Op de oude pc ( 3 vaste schijven- 80GB-80GB-120GB waarvan 1 partitie om zeep is) zit XP Home SPack2

De nieuwe pc ( 500GB) wil ik met G-parted eerst opdelen in partieties.(Onder Vista kom ik niet verder dan 3 en ik wil er meer maken,)
Helaas is het me nog niet gelukt om G-parted via cd over te zetten op de nieuwe pc.
- Wat is een .tar bestand?

Met de nieuwe pc wil ik pas verbinding met het internet maken als deze voorzien is van firewall ( eigen keus- Sygate) en Virus scanner ( Avast). De Virusscanner die er op zit ( meegeleverd ) Heb ik nog niet geactiveerd. En dat wil ik ook niet.

Mijn bedoeling is om los van het internet de 2 pc's met elkaar te verbinden. Zodat ik eerst de nieuwe pc helemaal naar mijn zin kan indelen ( maar daar heb ik G-parted voor nodig en dat krijg ik niet op de nieuwe Vista geinstalleerd- het zit wel op de oude XP)

1. Is het mogelijk om via de nieuwe pc de oude pc te benaderen dan G-parted op de nieuwe te installeren en te gebruiken?

2. Hoe breng je een verbinding tussen de 2 pc's tot stand zodat ik van de ene pc de andere kan zien en andersom ( heb ik namelijk nog nooit gedaan- wel al het eea over gelezen, maar blijf met wat praktische vragen zitten)?

Aanwezig: een router merk Belkin - 3 gewone lan kabels

3. Is het mogelijk om mbv de router en 2 lan kabels een verbinding te maken tussen de 2 pc's? ( dan gooi ik tijdelijk het internet eraf)

4.Wat voor stappen moet ik daarvoor doorlopen?
- Op de oude pc?
- Op de nieuwe pc?
- In de router? En hoe doe je dat?
- Als het zo zou kunnen waar steek ik de kabels in in de pc's?

Zo heel wat vragen.;)
Ik hoop dat het een beetje te begrijpen is wat ik wil doen.
Alvast bedankt voor de hulp.
Groetjes,
Ineke

Laatst bewerkt:
Hallo,

ik kwam in je verhaal .tar tegen, .tar word gebruikt bij linux en daar kan je op widows dus niets mee.

nu de punten die jij aangaf:
1.
Het programma G-parted ken ik net maar ik denk dat het wel mogelijk is om deze te benaderen over een netwerk

2.
door middel van de router die jij in punt 3 aangaf kan je makelijk een verbinding tot stand brengen tussen de 2 computers, volgens mij is het gewoon een questie van internet er uit, nieuwe pc met de router verbinden en gaan.

3.
zie punt 2

4
zie punt 2

kijk maar eventjes of je verbinding kan maken met de oude pc.

Succes

Donnows

Bedankt Donnows. Ik ga gewoon proberen.:) of het lukt.
Moet ik alleen nog uit zien te vogelen welk programma ik dan moet gebruiken voor Vista om te kunnen partitioneren.
Enig idee?
gr,
Ineke

Euhm is het 1 vaste schijf die ingedeeld moet worden in verschillende partities of zijn het meerdere schijfen?

eigelijk hoef je ook maar 1 partitie van je "C" schijf te maken met dat programma want de rest kan je daarna weer op de normale manier maken (teminste dat lijkt mij logies).

en nee sorry ik gebruik zelf geen vista en heb daar dus ook geen programmas voor

Ja, had ik al wat over gelezen, maar ik ben huiverig om dat toe te passen omdat er bij staat dat je de computers niet kunt gebruiken tijdens dit proces. Geen idee wat Vista dan allemaal uitspookt:evil:. Nou ja het is me gewoon niet duidelijk wat er dan gaat gebeuren en of ik daar dan nog invloed op heb:o
Heb net wel even in Vista gekeken hoe het werkt. Ben nog niet blij.
Het lukt me nog niet om de juiste handelingen in de juiste volgorde te doen.:confused:
gr,
Ineke

Het is gelukt om zonder internet de 2 pc's met elkaar te verbinden.:p
Ik heb het via de router gedaan en de internetkabel eruit gehaald.
Groetjes,:)
Ineke

.tar bestanden kan je uitpakken met 7zip (free)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan