Contact videokaart en beeldscherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

Diederen

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 dec 2005
Wij hebben het probleem dat het contact tussen beeldscherm en videokaart soms wegvalt. Het beeld wordt zwart en je ziet aan het plaatje dat de verbinding tussen deze 2 verbroken is. Hoe zou dit komen?
Eerst dachten we dat het aan onze oude videokaart (9800XL) lag omdat de cooler daarvan kapot is. Nu zit er echter een nieuwe videokaart (9700pro) in van een andere pc en het probleem doet zich nog voor.
Als we de pc opnieuw opstarten is er weer verbinding tussen de 2.
Waar zou dit aan kunnen liggen??
Alvast bedankt voor het meedenken.

Welkom op Helpmij.:)

Ik vraag me toch iets af. Hoe kun je aan een plaatje zien, dat je geen verbinding tussen je monitor en videokaart hebt? Je hebt immer geen beeld.:confused:

Bedoel je mischien die twee monitortjes die in de systray(bij je klok) staan?

- probeer een andere kabel te gebruiken
- zijn de pinnen van de connectoren nog goed? (niet scheef/weg)

Hi, het is dus mijn kaart die er nu in de pc zit.
Het is de pc van mijn pa en ma :)
Jawel, het is een tft scherm en als je die uitklikt komt er zo'n plaatje te staan dat het scherm niet meer verbonden is (ik heb er een foto van gemaakt, ik zal hem morgen erop zetten). Voor dat plaatje te krijgen heb je alleen de stroom nodig, dit plaatje zie je dus elke keer als je de pc uitzet.
Misschien weet je nu welk plaatje ik bedoel ? :rolleyes:

Nee met de kabel is niks aan de hand, want als je de pc opnieuw opstart en je bent nergens aan geweest (behalve de resetknop natuurlij) dan gaat de pc en het scherm gewoon weer...

Duik de bios eens in en zoek daar naar 'assign IRQ to VGA' en zet die op enabled.

Geplaatst door Firescorpion
Voor dat plaatje te krijgen heb je alleen de stroom nodig, dit plaatje zie je dus elke keer als je de pc uitzet.
Misschien weet je nu welk plaatje ik bedoel ? :rolleyes:
Een 'plaatje' met de melding "No signal" bedoel je dan neem ik aan. Kijk eens of de tip van Maestro12 wil helpen.

Dit is de melding die je te zien krijgt als de verbinding wordt verbroken.

Bijlagen

• afkoppeling beeld 2.jpg
    afkoppeling beeld 2.jpg
    9,7 KB · Weergaven: 23
In de dios staat nergens 'assign IRQ to VGA' .
Ik heb overal in gekeken maar nergens gezien. :confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan