contactadressen in Windows Mail

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dorien7

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2002
Ik heb in de lijst met contactadressen in Windows Mail (Vista) een map gemaakt met daarin een aantal e-mail adressen. In Outlook Express kun je daarmee een mail versturen aan undisclosed recipients, maar ik krijg dat nu niet meer voor elkaar. Als ik in een nieuw bericht op Aan klik komt wel de lijst met contactadressen, maar deze map staat er dan niet bij. In de lijst contactpersonen kan ik wel op de map klikken, maar dan komt er geen optie om ze in de mail te plaatsen.
Weet iemand hoe dat moet?

Hoi,

Ja, door een z.g. distributie- ofwel verzendlijst te maken.
Dat heeft nóg een voordeel:
Nu heb je waarschijnlijk verschillende contactpersonen dubbel in Windows Mail staan.
Het zal je duidelijk zijn tot welke problemen dat kan leiden ......
Met bovenstaande optie maak je niet een nieuwe lijst, maar een selectie uit je bestaande contactpersonen, waarnaar wordt verwezen (letterlijk: het item in de distributielijst is een 'wees' van het origineel in de hoofdlijst) in zo'n distributielijst

Laatst bewerkt:
Dank je voor de reactie. Nog een vraagje: hoe maak ik een distributielijst? Ik kan er niets over vinden.

Dank je voor de reactie. Nog een vraagje: hoe maak ik een distributielijst? Ik kan er niets over vinden.

Klik op de knop 'Contactpersonen' in de werkbalk. De contactpersonenmap wordt geopend.
Klik op de knop 'Nieuwe groep contactpersonen' in het vervolgvenster
Geef een toepasselijke naam in het tekstvak 'Groepsnaam'
Klik nu op de knop 'Toevoegen aan groep contactpersonen' en je komt in de hoofdlijst van contactpersonen.
Selecteer nu alle contactpersonen die in de betreffende distributielijst moeten komen en druk op 'Enter'

Zo kan je meerdere distributielijsten maken, maar het zijn altijd lijsten die een kopie/koppeling zijn naar de hoofdlijst. Elke wijziging in de gegevens van de betreffende contactpersoon worden 'automatisch' ook doorgevoerd als deze zelfde contactpersoon in één of meerdere distributielijsten voorkomt.

In Outlook Express heb ik het vroeger zo gedaan, maar nu heb ik Vista :( met Windows Mail :( :( en daar kan het niet op deze manier. Boven de contactperonen staan knoppen voor organiseren, beeld, diavoorstelling en branden en opties om te sorteren. Ik kan wel een nieuwe map maken, maar deze verschijnt dan niet meer in de lijst met adressen.

Aha ..... :p
Open de verkenner
In de mappenlijst zie je onder je Eigen Naam ook de map 'Contactpersonen' staan.
Klik daarop met de rechtermuisknop en in het pop-upmenu onderaan op 'Eigenschappen'
In het vervolgscherm zie je vijf tabbladjes; de laatste is 'Aanpassen'.
Klik daarop en je vindt daar o.a.: Dit type map als sjabloon gebruiken voor
... en daar staat w.s. onder 'Afbeeldingen en video', maar dat klopt natuurlijk niet.
Klik erop en kies nu 'Contactpersonen'
......

Laatst bewerkt:
ik heb hetzelfde probleem als Dorien7 en zou dat met deze berichten kunnen oplossen als ik de knop Contactpersonen op de werkbalk van mijn Outlook Express 7 zou kunnen vinden. Weet iemand waar die is of hoe die gemaakt moet worden?

Open Windows Mail en klik met de re. muisknop in de Menubalk. Klik op Aanpassen in het venstertje dat je nu ziet. Zoek in het li. rijtje naar Contactpersonen, klik daarop en klik dan op Toevoegen. Nu moet Contactpersonen in het re. rijtje staan. Met de knoppen Omhoog en Omlaag kun je het nog op een andere plek zetten. Klik op sluiten, de knop moet nu in de Menubalk staan.
Succes.

Oei, zie nu pas dat je Outlook Express hebt, ik denk dat het daar wel ongeveer hetzelfde zal gaan.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie, het gaat in Outlook ongeveer net zo en de knop is er nu. Helaas verschijnt hij niet in het te verzenden bericht, daar is alleen het adresboek te openen. Voor de herinstallatie, die een paar dagen geleden moest gebeuren, heb ik dat wel voor elkaar gekregen, waarschijnlijk min of meer bij toeval. Voor iemand boven de 65 jaar is dat al een prestatie.

Bij Windows Mail, het mailprogramma van Vista, komt hij ook niet in het te verzenden bericht. Maar Vista is zowiezo nog steeds een ellendig programma.
Enne... 65 is tegenwoordig echt niet oud hoor! Vraag maar aan de regering, je kunt nog jaren werken :P

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan