Contacten overzetten van pc of V-card naar Senifone

Senso

Inventaris
Lid geworden
13 jun 2016
Besturingssysteem
W11 Pro 25H2
Office versie
Office 2007 H&S en Office 2021 Prof Plus
Ben al weer meer dan een uur bezig om contacten over te zetten naar de Senifone (Android volgens internet).
Volgens de handleiding kan dit via een sim-kaart en handmatig invoeren, dat laatste schiet niet op. Met sim-kaart zullen ze een oude bedoelen, heb ik niet. De info op internet werkt niet, immers onder contacten staat die optie niet aangegeven. Daar staat VCF-bestand naar het apparaat Senifone. Dat is gelukt via de pc maar dan kun je er niets mee op de telefoon.

Wie weet hoe het moet?

Laatst bewerkt:
Ik stuur ze altijd aan mezelf via whatsapp vanaf de pc. Dan kun je het op de telefoon gewoon toevoegen aan je adresboek.

Als los bestand zul je een import of iets dergelijks moeten doen.

Dan kun je het op de telefoon gewoon toevoegen aan je adresboek.
Ja, dat lijkt mij ook logisch maar geen importfunctie onder de "Contacten" op de telefoon. Daar is dus niet over nagedacht. Ga maar eens 150 contacten met Home en mobile numbers één voor één intoetsen. Ben je twee dagen onafgebroken bezig!

Het is gelukt met een app uit de Store. Echter een melding dat dit een betaalde functie is. Er is geen bevestiging gevraagd dus afwachten of dit een trial is.

Ik heb op mijn telefoon (Samsung) gewoon een mogelijkheid om contacten te importeren en exporteren. Het kan van SIM naar het telefoongeheugen, maar ook van een alles omvattende vCard, weet ik.

Ik denk dat elke telefoon dit wel zou moeten kunnen, als je bij de instellingen van Contacten kijkt.

Bijlagen

• Screenshot_20260129_125222_Contacts.jpg
    Screenshot_20260129_125222_Contacts.jpg
    82,1 KB · Weergaven: 1
  • Screenshot_20260129_125236_Contacts.jpg
    Screenshot_20260129_125236_Contacts.jpg
    73,8 KB · Weergaven: 2
Ik denk dat elke telefoon dit wel zou moeten kunnen
Via een oude SIM-kaart zou het mogelijk kunnen, maar die heb ik nooit gehad.

Laatst bewerkt door een moderator:
ook hier is Google toch je vriend weer, je begin zin ingetoetst en zie daar, een antwoord van AI
Contacten overzetten van pc naar Senifone (Android) gaat het makkelijkst via Google Contacten: importeer uw contacten op
contacts.google.com en synchroniseer vervolgens via Instellingen > Accounts op uw telefoon. Zorg dat de Senifone is verbonden met hetzelfde Google-account.

Stappen voor het overzetten:

• Optie 1: Via Google Contacten (Aanbevolen)
    1. Ga op uw pc naar contacts.google.com en log in met hetzelfde Google-account als op uw Senifone.
    2. Klik op 'Importeren' om uw contacten (bijv. een .vcf of .csv bestand) in te laden.
    3. Open op uw Senifone de app 'Instellingen' > 'Accounts' > 'Google' en zorg dat 'Contacten' synchroniseren aanstaat.
  • Optie 2: Simkaart (Simpel)
    1. Sla de contacten op uw oude telefoon op de simkaart op.
    2. Plaats de simkaart in de Senifone.
  • Optie 3: VCF-bestand via USB
    1. Exporteer uw contacten op de pc als een .vcf-bestand.
    2. Verbind de Senifone via USB met de pc.
    3. Kopieer het .vcf-bestand naar de telefoon.
    4. Open de 'Contacten' app op de telefoon en kies 'Importeren' uit .vcf bestand.

Open de 'Contacten' app op de telefoon en kies 'Importeren' uit .vcf bestand.

Optie 3
Ik heb al zo vaak contacten via deze procedure VoipBuster, VoipConnect e.d. overgezet.

Optie 2 kan maar ik heb geen oude telefoon dus ook niet een oude SIM-kaart.

Optie 1 zou kunnen maar Google is het vervelendste wat ik tot nu op de telefoon heb meegemaakt. Constant waarschuwingen dat ik iets niet heb ingesteld, steeds lange en ingewikkelde meldingen waar ik geen touw aan kan vastknopen en steeds meer vragen om (persoonlijke) gegevens die ik dan moet invoeren. Er komt geen einde aan.

Laatst bewerkt door een moderator:
Rustig! We weten dat AI niet altijd helder is. Misschien een tip aan @femke98 (en anderen) om dergelijke AI-acties altijd te controleren op waarheid. We moeten niet té afhankelijk worden van de brei van een computer met kunstmatige intelligentie. Het is immer geen magisch orakel waar je alles aan kan vragen met hoop dat alles correct is.

Senifone heeft trouwens ook een chat.... Ik ben ook benieuwd naar de reactie van hun.
Bericht automatisch samengevoegd:

En dit is de reactie van Senifone:
Bedankt voor uw bericht.
Op dit moment ondersteunt de Senifone het importeren van VCF-bestanden niet via de standaard Contacten- of Bestandsbeheer-app.
U kunt echter uw Google-account gebruiken om uw contacten te synchroniseren, of een externe app inzetten om het VCF-bestand te importeren. Deze apps vragen toegang tot uw contacten; dit is technisch noodzakelijk om de import correct uit te voeren.

Wilt u één van de volgende apps installeren?

https://play.google.com/store/apps/details?id=by.androld.contactsvcf&hl=en_IN

https://play.google.com/store/apps/details?id=evansir.vcfcontactsviewer&hl=en_IN

Laatst bewerkt:
Inderdaad, rustig zeg.
En ja ai heeft niet altijd de juiste oplossing, maar er zijn 3 opties gegeven. Ik kan het verder niet verifiëren omdat ik niet jouw telefoon heb. Logisch toch.

En als Aar de chat van Senifone heeft kunnen bereiken, had je dat zelf ook kunnen doen. Maar ik begrijp uit al je reacties dat je alles wel heel moeilijk vindt.
En synchronisatie via Google kan dus wel, maar ja..........

Ik denk dat je maar eens na moet gaan of er niet iemand in je buurt is, die je kan helpen. Een telefoonwinkel, buurthuis of what ever. En blijf dan vriendelijk als je het niet snapt of als je denkt dat hun geen gelijk hebben.

@Senso: Je denigrerende opmerkingen naar de helpers verwijdert. Is het net zo moeilijk om je fatsoen te bewaren naar de helpers die jou telkens weer proberen te helpen en alles in het werk stellen om een oplossing aan te dragen voor jouw probleem.

• Leuk
Waarderingen: Aar
En ja ai heeft niet altijd de juiste oplossing, maar er zijn 3 opties gegeven. Ik kan het verder niet verifiëren omdat ik niet jouw telefoon heb. Logisch toch.
Klopt, is ook niet erg. Maar ik concludeerde dat je niet gelezen had wat ik al meermalen had geschreven. En als je het wel gelezen hebt, dan denk ik waarom gelooft iemand mij niet...

@huijb
Ik lees net een bericht met een tekst van jou dat wat op internet staat niet altijd even betrouwbaar is.
Ik begrijp niet waarom je begrippen als denigrerend en fatsoen laat vallen, immers ik geef altijd duidelijke uitleg hoe en wat. Maar goed, als je niet alle berichten leest is het moeilijk de lijn en intenties te volgen.

Blijkbaar heeft niemand post 3 gelezen want daar schrijf ik duidelijk dat het gelukt is met een andere app via een v-card bestand. Dat had ik van Senifone aangereikt gekregen. Het is dan de vraag hoe lang dit bruikbaar is (trial?). Ik had dus al contact met Senifone. Echter zeer vervelend is dat ik heb al wel 100 mails van Senifone heb gekregen overwegend reclame en afmelden lukt niet, want dan krijg ik een vreemde pagina van de bescherming (uBlock). Daar kun je niet op afmelden en je krijgt geen andere pagina.

Bedankt voor de hulp en de contacten staan op mijn mobiele telefoon.

Terug
Bovenaan Onderaan