Contacten worden niet gevonden

• Onderwerp starter Onderwerp starter PJV
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

PJV

Gebruiker
Lid geworden
22 sep 2002
Ik heb mijn .pst bestand terug moeten zetten na het installeren van een nieuwe harddisk en herinstallatie van Windows.
Als ik een mail wil verstruren krijg ik het volgende bericht: "Kan de adreslijst niet weergeven. De contactpersonenmap van dit adresboek kon niet worden geopend; de map is verplaatst of verwijderd of u hebt niet de benodigde machtigingen".

In de map contactpersonen in Outlook bevinden zich wel alle namen......

Alvast bedankt voor de reactie.
Groetjes,
Pieter-Jan

Post bij je volgende bericht eens een screendumpje van de map waarin jij de .pst hebt geplaatst.

Kijk eens bij Start-> Instellingen-> Configuratiescherm --> EMail
Kies voor Gegevensbestanden
Controleer daar eens of de juiste PST gebruikt wordt en of de lokatie van het PST bestand klopt.

Het kan ook zijn dat er buiten de huidge PST bestand nog een andere in staat die dit probleem veroorzaakt.

Anders eens alle PST bestanden in dat scehrm verwijderen en dan jouw PST opnieuw toevoegen.

Zorg er wel voor dat Outlook is afgesloten als je dat doet.

Ik heb het .pst bestand nogmaals gekoppeld maar het probleem is helaas niet opgelost....

Ik ben kort na mijn bericht offline gegaan en lees nu pas de replys. Ik denk dat jouw screendump het antwoord geeft. Weliswaar is het lange pad wel vrij goed qua benaming, alleen, het .pst bestand hoort niet thuis in de Administratormap map maar in C:\....JOUW NAAM\ ......... (jouw naam dus ipv administrator)

Is er in c:\...... een gberuiker die jouw naam heeft (of een andere zelf gekozen naam?)

Ik ben de enige gebruiker. Er is dus geen account op mijn naam aanwezig op deze computer. Moet ik deze dan aanmaken?

Nee, alleen............. welke gebruikers kun je allemaal zien in de verkenner:

1. administator
2. ?
3. ?

1. Administrator
2. All users
3. Default user

Zoek eens in dezelfde mappen bij die andere "users" naar de Outlookmap. Eenmaal gevonden, plaats daar dan de .pst.

Volgens mij heet zijn inlogaccount gewoon Administrator. Zover ik lees heeft hij ook alleen problemen met zijn Contactpersonen en niet met zijn mail mappen.

Aangezien die alles in dezelfde PST staan moet het probleem wel aan het PST bestand zelf liggen.

Met SCANPST.EXE kun je dit bestand controleren op fouten. Soms moet je het een paar keer doen. Maak wel eerst een backup van het PST bestand.

Het bestand is vaak verborgen is is afhankelijk van OS en Office versie op verschillende plekken te vinden. Je moet dan even via Zoeken in Windows op zoek naar het bestand.

Kies wel voor geavanceerd zoeken en zoek op ook op niet geindexeerde bestanden, verborgen bestanden en systeembestanden. Alleen dan komt het bestand boven water.

Zover ik lees heeft hij ook alleen problemen met zijn Contactpersonen en niet met zijn mail mappen.
Dat hadden we idd. vastgesteld ja, vandaar ook dat we ook al een poosje op zoek waren naar het .pst bestand. Het aardige van de .pst is dat daar, zoals ja al schrijft, álles in zit, de contactpersonen, de mailmappen, etc. etc.

Laatst bewerkt:
Maar in reactie 5 geeft hij aan dat hij het PST bestand opnieuw gekoppeld heeft zoals ik in de reactie ervoor had aangeven om dat eens te proberen.

Het lijkt mij dan dat hij deze wel weet te vinden anders kan hij hem niet opnieuw toevoegen en dat het probleem meer zit in een mogelijk fout in het PST bestand.

Vandaar mij latere reactie om dat ook voor de zekerheid even te controleren.

Maar we zoeken verder naar de oplossing.

Scanpst.exe heeft fouten gevonden en deze hersteld! (2e keer geen fouten meer gevonden.)

Wel heb ik nu, als ik een nieuw bericht aanmaak en contactpersonen wil toevoegen, 2 mappen met contactpersonen waarbij de eerst leeg is en een foutmelding geeft en de 2e alle contactpersonen bevat. Kan ik de eerste "corrupte" en lege map verwijderen?

Deze zou je kunne verwijderen. Maak voor de zekerheid even een backup van het PST bestand dan kun je altijd terug als dat toch problemen geeft.

Ik heb het .pst bestand nogmaals gekoppeld maar het probleem is helaas niet opgelost....

Even terug naar de basis.

Het is echt dood en doodsimpel, er hoeft niets gekoppeld / geëxporteerd, geïmporteerd of whatever te worden.

Je hebt een computer met daarop Outlook. Onderin de map ....\documents and settings\...... staat de map Outlook. Daarin staat het bestand .pst (+ een archive .pst)

Enige wat je moet doen is dat bestand kopieren naar de nieuwe schijf en wel in de map ....\documents and settings\...........outlook

Kun je de map niet vinden, dan even in de verkenner bij weergave aanvinken (uitvinken) dat verborgen bestanden en mappen zichtbaar moeten worden gemaakt. Standaard is de map "local" NIET zichtbaar.

Pasja dat begrijp ik maar soms levert het profiel problemen op en kun je het PST bestand even verwijderen en opnieuw toevoegen. Je weet dan ook zeker dat je het juiste bestand hebt. De lokatie waar het bestand staat maakt verder niets uit. Ik zet hem altijd op een aparte schijf zodat bij een herinstallatie op problemen met C: je niet het PST kwijtraakt.

Maar zolas PJV reeds heeft aangegeven zijn er fouten gevonden en hersteld door Scanpst.exe. Als hij het oude lege mapje weggooit zijn de problemen waarschijnlijk opgelost.

Laatst bewerkt:
Mapje weggooien lijkt niet zo simpel

Ik weet precies waar ik het .pst bestand kan vinden. (incl. verborgen mappen zichtbaar maken.)
Ik heb inderdaad het .pst bestand op de nieuwe schijf geplaatst in de map waar deze op de oude schijf ook stond.
Alle mail en contact personen komen netjes in beeld, precies zoals deze op de oude schijf stonden.
Het probleem was dat ik bij het aanmaken van een nieuw mailtje (via Aan...) niet kon beschikken over de contactpersonen terwijl deze onder het hoofdstuk/tabblad "Contactpersonen" in Outlook gewoon allemaal stonden.

Na herstel van .pst (met scanpast.exe) heb ik bij aanmaak van een mailtje 2 regels met contactpersonen waarbij het eerste leeg is en het 2e alle contacten bevat. Het eerste wil ik verwijderen en volgens mij zou eigenlijk ook de lijst met andere contactpersonenmappen in beeld moeten komen. Zie bijlage.

Bijlagen

Outlook en Vista

Dag, ik worstel al twee dagen met hetzelfde probleem. Ik heb een nieuwe PC met daarop Vista. Ik heb mijn vorige harde schijf er bij laten steken als exrtra opslagruimte en met al mijn vorige gegevens. Ik had ook gelezen dat Outlook alle gegevens (dus ik veronderstel ook mijn adresboek) in een pst bestand bewaard. Ik heb dat oude outlook.PST bestand gekopieerd naar de map waar de nieuwe outlook zijn gegevens zogezegd bewaard.

C:\Users\Gebruiker\AppData\Local\Microsoft\Outlook\Outlook.pst

Ik heb inderdaad al mijn vorige emails en mappen, mijn contactpersonen enz... maar als ik op het icoontje boven klik (= het icoontje van de vroegere .wab) dan krijg ik dezelfde foutmelding;

ZIE BIJLAGE

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Gebruik zelf Outlook 2007 dus kan dit zo niet nakijken. Kijk eens bij de opties (Extra -> Opties)van Outlook of je daar ergens iets kunt vinden voor de contactenlijst.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan