contactformulier naar verschillende ontvangers

Status
Niet open voor verdere reacties.

snuffel1309

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2008
Ik heb een website (www.kinderthuisverplegingkempen.be) online met 2 contactformulieren. Van deze 2 contactformulieren zou ik graag 1 willen maken dmv een listbox voor het selecteren van de contactpersoon met een waarde voor het emailadres. Dit gaat waarschijnlijk dmv javascript moeten gebeuren. De host (skynet.be) waarop ik deze website geplaatst heb ondersteund geen PHP, ze hebben wel een script "http://users.skynet.be/cgi-bin/formd.cgi" (Een formulier plaatsen op uw persoonlijke website). Zou het hiermee mogelijk zijn om de waarde van het emailadres dan door te geven via javascript (zodanig dat de emailadressen ook niet openlijk op het net staan voor spambots) en het formulier dan naar de geselecteerde contactpersoon te zenden ?

Beste,

dit zou je eventueel met een selectie menu kunnen maken

HTML:
<select name='emailadres'>
<option value="sandra">Sandra</option>
<option value="vanessa">Vanessa</option>
</select>

In PHP kan je dit verder werken door gebruik te maken van

PHP:
if($_POST['emailadres'] == "sandra")
{
    $mail = "sandra@email.nl";
}
else
{
    $mail = "vanessa@email.nl";
}

In het script kan je dan $mail neer zetten in plaats van het e-mailadres dat er al staat, mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het wel en anders zie ik graag wat van de PHP code van de verwerking van het e-mail formulier

Met javascript is het wel lastiger, omdat dit altijd op één of andere wijze te achterhalen is, wel balen dat de host geen php ondersteund, dus dan zou je dit in je CGI script moeten wijzigen

Bij deze nog even een link van een simpel emailformulier die werkt met CGI script, misschien kan je hier iets mee

suc6

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan