Egel007
Gebruiker
- Lid geworden
- 4 dec 2007
Beste forummers,
Voor school moet ik een portfolio-website maken. Daarop heb ik ook een contactformulier gemaakt, met behulp van HTML en PHP.
Alleen wanneer ik op verstuur klik, ontvang ik dus geen e-mail..
Ik ben nog niet echt ervaren met PHP, dus heb dit scriptje ergens vandaan, en verder host ik het lokaal via xampp (mercury staat aan), om het te testen.
Ik krijg verder ook geen error, netjes de text dat het is verzonden. Alleen is er dus niks ontvangen. Heb ik iets fout gedaan of wat is het probleem?
PHP-code:
HTML-code:
Bij voorbaat dank!
Met vriendelijke groeten,
Egel.
Voor school moet ik een portfolio-website maken. Daarop heb ik ook een contactformulier gemaakt, met behulp van HTML en PHP.
Alleen wanneer ik op verstuur klik, ontvang ik dus geen e-mail..
Ik ben nog niet echt ervaren met PHP, dus heb dit scriptje ergens vandaan, en verder host ik het lokaal via xampp (mercury staat aan), om het te testen.
Ik krijg verder ook geen error, netjes de text dat het is verzonden. Alleen is er dus niks ontvangen. Heb ik iets fout gedaan of wat is het probleem?
PHP-code:
PHP:
<?php
$onderwerp ="$onderwerp";
$bericht ="$bericht";
$mail_from="$email";
$header="from: $naam <$email>";
$to ='prive@hotmail.com';
$send_contact=mail($to,$onderwerp,$bericht,$header);
if($send_contact){
echo "We've recived your contact information.";
}
else {
echo "ERROR";
}
?>
HTML-code:
HTML:
<form action="contactform.php" method="post">
Naam:
<input type="text" name="naam" border="1" size="30"/><br/><p>
E-mailadres:
<input type="text" name="email" border="1" size="30"/><br /><p>
Onderwerp:
<input type="text" name="onderwerp" border="1" size="30"/><br /><p>
<div id="bericht">Bericht:</div>
<div id="berichtinput"><textarea rows="15" cols="40" name="bericht"/></textarea></div>
<div id="verstuurbutton"><input type="submit" name="Verstuur" value="Verstuur" /></div>
</form>
Bij voorbaat dank!
Met vriendelijke groeten,
Egel.
Laatst bewerkt door een moderator: