Contactformulier werkt niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Egel007

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2007
Beste forummers,

Voor school moet ik een portfolio-website maken. Daarop heb ik ook een contactformulier gemaakt, met behulp van HTML en PHP.
Alleen wanneer ik op verstuur klik, ontvang ik dus geen e-mail..
Ik ben nog niet echt ervaren met PHP, dus heb dit scriptje ergens vandaan, en verder host ik het lokaal via xampp (mercury staat aan), om het te testen.
Ik krijg verder ook geen error, netjes de text dat het is verzonden. Alleen is er dus niks ontvangen. Heb ik iets fout gedaan of wat is het probleem?

PHP-code:
PHP:
<?php
	$onderwerp ="$onderwerp";
	$bericht ="$bericht";

$mail_from="$email";
	$header="from: $naam <$email>";

$to ='prive@hotmail.com';
	$send_contact=mail($to,$onderwerp,$bericht,$header);

if($send_contact){
		echo "We've recived your contact information.";
	}
	else {
		echo "ERROR";
	}
?>

HTML-code:
HTML:
<form action="contactform.php" method="post">
                	Naam:
                    &nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;                    &nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
                    <input type="text" name="naam" border="1" size="30"/><br/><p>
                    E-mailadres:
                    &nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
                    &nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
                	<input type="text" name="email" border="1" size="30"/><br /><p>
                    Onderwerp:
                    &nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
                    &nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
                    <input type="text" name="onderwerp" border="1" size="30"/><br /><p>
                    <div id="bericht">Bericht:</div>
                    &nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
                    <div id="berichtinput"><textarea rows="15" cols="40" name="bericht"/></textarea></div>
                    <div id="verstuurbutton"><input type="submit" name="Verstuur" value="Verstuur" /></div>
                </form>

Bij voorbaat dank!
Met vriendelijke groeten,
Egel.

Laatst bewerkt door een moderator:
Als er verder geen error wordt weergegeven, dan staat het misschien in je ongewenste mail.

Ook daar niet, nee. Er wordt simpelweg gewoon niks verstuurd lijkt wel.

Als ik ergens niet uitkomt doe ik na elke regel met code een nummer printen van 0 - zegt maar XD
doe dat is en je weet wat je code wel en niet doet;)

Dit heeft denk ik meer met de configuratie van PHP te maken dan met de code zelf.

Volgens mij moet je een SMTP-server opgeven waarmee de mail zal worden verstuurt.

Dit moet je in php.ini meegeven
Op zoek naar deze regels:
Code:
[mail function]
; For Win32 only.
SMTP = localhost
smtp_port = 25
Daar zul je van "localhost" de SMTP-server van je provider volgens mij moeten invullen. Bijvoorbeeld "smtp.ziggo.nl"

Oh, oké... Dat zal ik wel eens proberen. Bedankt voor de reacties!

Edit
Ik heb dus bij SMTP smtp.ziggo.nl ingevuld, maar vervolgens krijg ik een error op line 9.
De error:
Warning: mail() [function.mail]: Failed to connect to mailserver at "localhost" port 25, verify your "SMTP" and "smtp_port" setting in php.ini or use ini_set() in D:\xampp\htdocs\portfolio\contactform.php on line 9
ERROR

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan