Contactformulier.

Status
Niet open voor verdere reacties.

gamers-inside

Gebruiker
Lid geworden
6 aug 2006
ik Heb een contactformulier gemaakt en als je dan op verzenden drukt word je door verwezen naar versturen.php alleen dan krijg ik een error

Parse error: syntax error, unexpected ':' in /usr/local/pem/vhosts/108662/webspace/httpdocs/php/verzenden.php on line 2

nu heb ik de php formulier er bij gezet miss wil iemand ff kijke wat voor fout er in de script zit of zo iets

Bekijk bijlage form.zip

haal de ':' weg op regel 2 van verzenden.php. Dat staat in de foutmelding.

je moet gewoon de : is verwijderen, je ziet vanzelf wel of het goed is of niet. En dan denk ik die bij: "Achternaam:"
en er stond er nog 1 van hetzelfde in.

je moet gewoon de : is verwijderen, je ziet vanzelf wel of het goed is of niet. En dan denk ik die bij: "Achternaam:"
en er stond er nog 1 van hetzelfde in.

nu staat er dit

Parse error: syntax error, unexpected ':' in /usr/local/pem/vhosts/108662/webspace/httpdocs/php/verzenden.php on line 2

als jij der nou eens naar kijkt miss zie jij het probleem

edit

was 1 ( : ) vergeten nu staat er

Parse error: syntax error, unexpected ')' in /usr/local/pem/vhosts/108662/webspace/httpdocs/php/verzenden.php on line

Laatst bewerkt:
nu staat er dit

als jij der nou eens naar kijkt miss zie jij het probleem

edit

was 1 ( : ) vergeten nu staat er

Parse error: syntax error, unexpected ')' in /usr/local/pem/vhosts/108662/webspace/httpdocs/php/verzenden.php on line

en als ik dat weghaal mag ik weer iets anders weghalen en uiteindelijk heb ik alleen een leeg veld over

Ik weet niet of je het intussen al had opgelost, maar ik ben er even mee bezig geweest.
Ik heb hem getest, en hij werkt goed...

Er waren nogal wat fouten...

- Bij een input veld moet je een naam opgeven zonder spaties en zonder :, dit kan alleen maar problemen opleveren...

- Bij verzenden.php kun je de invoer uit de velden ophalen dmv bv $_POST['postcode']

- En bij de mailing verstuurde hij alleen het bericht, en niet al de gegevens die mensen hadden ingevoerd, ik heb even een kort berichtje gemaakt, je kunt hem zelf indien nodig wel even aanpassen...

Hieronder staat de code, en veel plezier ermee ;)

Verzenden.php:
PHP:
<?php  
if(empty($_POST['Naam']) || empty($_POST['Onderwerp']) || empty($_POST['Postcode']) || 
   empty($_POST['Plaats']) || empty($_POST['Telefoonnummer']) || empty($_POST['Emailadres']) || 
   empty($_POST['Bericht'])) { 
   echo "Je hebt niet alles ingevuld, ga terug en probeer het opnieuw.";  
} 
else {
  if($_POST['bellen'] == "Ja"){
    $bellen = 'ja';
  }
  else {
    $bellen = 'nee';
  }	
  $bericht = $_POST['Naam']." heeft het contactformulier ingevuld met de volgende gegevens:\n\n
  Naam: ".$_POST['Naam']."
  Onderwerp: ".$_POST['Onderwerp']."
  Postcode: ".$_POST['Postcode']." ".$_POST['Plaats']."
  Telefoon: ".$_POST['Telefoonnummer']."
  Mobiel: ".$_POST['Mobiel']."
  Website: ".$_POST['Website']."
  Bellen: ".$bellen."\n
  Bericht: ".$_POST['Bericht']."";

$headers = "From: ".$_POST['Naam']."<".$_POST['Emailadres'].">"; 
  mail("born-in-darkness@live.nl","Klant van je website ( reactie )",$bericht,$headers) or die ("Fout,probeer het later opnieuw."); 
  echo "Je mailtje is verzonden, je krijgt zo snel mogelijk antwoord!"; 
}
?>

Mailform.php:

PHP:
<form action="verzenden.php" method="post">
  <table border="0" width="625" height="433">
    <tr>
      <td height="21" width="156"></td>
      <td height="21" width="459"> 
        <select size="1" name="Aanhef">
          <option value="Dhr.">Dhr.</option>
          <option value="Fam.">Fam.</option>
          <option value="Mevr.">Mevr.</option>
        </select>
      </td>
    </tr>
    <tr>
      <td height="20" width="156">&nbsp;</td>
      <td height="20" width="459">&nbsp;</td>
    </tr>
    <tr>
      <td height="21" width="156">Naam / Achternaam:</td>
      <td height="21" width="459"><input type="text" name="Naam" size="31"></td>
    </tr>
    <tr>
      <td height="21" width="156">Onderwerp:</td>
      <td height="21" width="459"><input type="text" name="Onderwerp" size="31"></td>
    </tr>
    <tr>
      <td height="21" width="156">Postcode / Plaats</td>
      <td height="21" width="459"><input type="text" name="Postcode" size="6"><input type="text" name="Plaats" size="20"></td>
    </tr>
    <tr>
      <td height="21" width="156">Tel. Nummer:</td>
      <td height="21" width="459"><input type="text" name="Telefoonnummer" size="31"></td>
    </tr>
    <tr>
      <td height="21" width="156">Mobiel:</td>
      <td height="21" width="459"><input type="text" name="Mobiel" size="31"></td>
    </tr>
    <tr>
      <td height="21" width="156">Website:</td>
      <td height="21" width="459"><input type="text" name="Website" size="31"></td>
    </tr>
    <tr>
      <td height="-2" width="156">E-mailadres:</td>
      <td height="-2" width="459"><input type="text" name="Emailadres" size="31"></td>
    </tr>
    <tr>
      <td height="21" width="156">&nbsp;</td>
      <td height="21" width="459">&nbsp;</td>
    </tr>
    <tr>
      <td height="20" width="156">&nbsp;</td>
      <td height="20" width="459">&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
      &nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;<input type="checkbox" name="bellen" value="Ja">&nbsp; A.U.B. Bel me.</td>
    </tr>
    <tr>
      <td height="25" width="156">&nbsp;</td>
      <td height="25" width="459">&nbsp;</td>
    </tr>
    <tr>
      <td height="189" width="156" rowspan="2">Bericht:<br><br><br><br><br><br><br><br><br><br><br></td>
      <td height="211" width="459"><textarea rows="12" name="Bericht" cols="36"></textarea><br></td>
    </tr>
    <tr>
      <td height="13" width="459"><input type="submit" value="Verzenden" name="submit1">&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
      &nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
      <input type="reset" value="Invoer wissen" name="submit2"></td>
    </tr>
  </table>
</form>

Groetjes Jitse

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan