Contactformulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

intosuwo

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2010
Hallo,

Ik heb een contactformulier gemaakt in Dreamweaver maar ben nu op zoek/hulp naar een script dat er voor zorgt dat dit formulier gaat werken.Aangezien ik totaal geen knowhow heb van PHP wil ik hier graag om hulp vragen.Het is de bedoeling dat het formulier werkt zonder dat b.v. Outlook opstart.Ik heb al diverse scripts van het net afgehaald maar krijg het niet werkend.Alvast bedankt voor de geboden hulp.
Hierbij dan het formulier:

<form action="mailto:mijnmailadres@live.nl" method="post" enctype="text/plain" name="form1" id="form1">
<h2>Voor informatie, reserveringen, en/of informatie kunt u een bericht achter laten via het onderstaande contactformulier.
</h2>
<fieldset>
<p>
<label for="txtNaam" class="align_text">Naam:</label>
<input name="txtNaam" type="text" class="my_textfield" id="txtNaam" size="50" maxlength="100" />
</p>
<p>
<label for="txtEmail" class="align_text">E-mailadres:</label>
<input name="txtEmail" type="text" class="my_textfield" id="txtEmail" size="50" maxlength="100" />
</p>
<p>
<label for="txtOnderwerp" class="align_text">Onderwerp:</label>
<input name="txtOnderwerp" type="text" class="my_textfield" id="txtOnderwerp" size="50" maxlength="100" />
</p></fieldset>

<hr />
<h2>Waarover wilt u informatie?</h2>
<fieldset>
<p>
<input type="checkbox" name="chkInfo" id="chkInfo" />
<label for="chkInfo" class="align_text">Reserveringen</label>
</p>
<p>
<input type="checkbox" name="chkInfo1" id="chkInfo1" />
<label for="chkInfo" class="align_text">Openingstijden</label>
</p>
<p>
<input type="checkbox" name="chkInfo2" id="chkInfo2" />
<label for="chkInfo2" class="align_text">Tuinontwerp</label>
</p>
<p>
<input type="checkbox" name="chkInfo3" id="chkInfo3" />
<label for="chkInfo3" class="align_text">Algemene info</label>
</p>
</fieldset>

<hr />
<h2>Heeft u nog overige opmerkingen of aanvullingen: </h2>
<fieldset>
<p>
<label for="txtReactie" class="align_text">Plaats hier uw opmerkinge[n] en/of reactie,of stel hier uw vraag.</label>
<textarea name="txtReactie" cols="45" rows="6" class="my_area" id="txtReactie"></textarea>
</p>
<p>
<input type="submit" name="btnVerzenden" id="btnVerzenden" value="Verzenden" />
<input type="reset" name="btnAnnuleren" id="btnAnnuleren" value="Herstellen" />
</p>
</fieldset>
</form>

Hoi,

Ten eerste bedankt voor je spontane hulp. Ik loop echter vast bij step 2 punt 2:
(waarschijnlijk door mijn lage school engels)

Add a hidden input field to the form, set its name to 'template' and set it's value to the name of the layout template the contact form will use.
(For example: <input type="hidden" name="template" value="contactform" /> )

Now, the contact form will attempt to use the Template you set in the hidden input to parse the message.
So, the next logical step is to make this template.

Make the file contactform.txt and place it in your main webfolder.

-Moet ik bij value de naam van de template neerzetten incl dwt. [ik gebruik Dreamweaver]?
-Moet ik daarna een textbestand maken met dezelfde naam als eerder aangegeven bij value? en deze plaatsen in mijn website folder?

Alvast bedankt.

Heb je het bijgevoegde voorbeeld bekeken?

Je moet bij value een naam neerzetten zonder .txt, en dan in dezelfde map een bestand zetten met die naam met .txt en daarin je template opnemen.

Helaas nog niet...........

Dit heb ik in mijn contactpagina staan:

- <form action="contact.php" method="post" enctype="text/plain" name="form1" id="form1">

<input type="hidden" name="template" value="contactformtemplate">

Dit heb ik contactformtemplat.txt staan:

->>RECEIVERS>>
info@xxxxxxxx.nl
>>SUBJECT>>
contacted!
>>GOTO>>
bedankt.html
>>MESSAGE>>
This is an example template.

##name## wants to contact you.
He would like a reply to go to: ##email##

His message was:
##message##

moet ik hierin nog wat veranderen en/of moet ik nog iets wijzigen in contact.php

Sorry voor de overlast......

In je post komen de namen van de files niet overeen... is dat op je server ook zo? Want dan werkt het niet.

Wat gaat er precies mis? Als het goed is krijg je een foutmelding (als ik me het script goed herinner...)

contactformtemplate staat goed,ben net een e vergeten bij contactformtemplate.txt.
of bedoel jij wat anders?
Ik krijg geen foutmelding op de server,maar er komt geen mail binnen.
hij verstuurt hem dus wel zou je zeggen.

Hm, ik zie dat ik inderdaad een versie heb zonder debugging hulp erop gezet heb.

Je weet wel zeker dat je server PHP ondersteunt enzo? En dat je mail client werkt? Je test het online of met een lokale webserver?

Ik heb 1EUROHOSTING webhosting en die ondersteunt PHP.
ik heb het formulier online getest.
als ik van mijn windows live account een mail stuur naar dat mail adres dan komt die wel aan.

Kan ik misschien de bestanden naar jou toesturen,zodat jij evt.ernaar kunt kijken.
Heb dan wel je adres nodig want kan jouw geen privé bericht sturen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan