contactformulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

vredeveld01

Gebruiker
Lid geworden
1 nov 2009
Hallo,

Voor een bestaande website http://www.dekikkers.nl ben ik aan het kijken
naar een contactformulier.
Wat ik begrepen heb uit de google resultaten is het niet verstandig om dit te doen met DW omdat dit niet
altijd goed schijnt te werken.
De site beschikt over php en het zou dus mooi zijn als iemand met verstand van formulieren mij
zou kunnen helpen met het maken van dit contact formulier.

Bij voorbaat dank,

Joop

Hoi Joop,
Het formulier uit phpeasystep-tutorial is inderdaad een simpel php contact formulier:
  • Er zit geen enkele vorm van controle in op de gegevens.
  • De deur staat wagenwijd open voor spammers of hackers: er kan zomaar kwaadaardige code in een bericht gestopt worden.

Via een ingewikkelder php-script kunnen wel die veiligheidsmaatregelen getroffen worden, zodat je server compleet afgetimmerd is.
  • Volgende vraag: "welk ingewikkelder script?" - Sorry, ben daar niet bekend mee. :rolleyes:
    Wie wel?

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Dan zou ik persoonlijk jquery gebruiken om te valideren, dat is wel wat ingewikkeld (en dan moet je 2 dingen leren).
JavaScript werkt in de browser van de bezoeker en is dus niet geschikt voor beveiliging. Gelukkig wordt dat (en hoe het wel moet) in die tutorial waar je naar linkt ook uitgelegd.

In deze tutorial wordt alles prima uitgelegd voor een simpel php contact formulier: http://www.phpeasystep.com/phptu/8.html

Dat wordt het dus niet.:shocked:
verder zou je nog een service als mijnmailform.nl kunnen gebruiken als een meer kant en klare oplossing.

Is de moeite van het overwegen waard maar ben eigenlijk niet meer zo verzot op externe dingen op de site.

Deze is niet perfect maar dit ziet er wel heel goed uit: http://www.tutwow.com/htmlcss/create...query-and-php/

Ben er niet heel enthousiast over maar zou met enige aanpassingen in de css wel kunnen passen op de site, vraag is natuurlijk of
deze veilig is om te gebruiken.

Ga alvast de code op de site zetten en deze uit proberen, kan ik daar mee verder knoeien.

Groeten,

Joop

Veilig, tja wat is veilig :)

Die 2de link (de wat moeilijkere, met validatie) is redelijk veilig.

Wat deze niet tegenhoudt, is dat een spammer (of spam-bot) 3 of 3000 berichten achter elkaar stuurt.
Hiertegen ben ik bv. als mechaniekjes tegengekomen:
  • Via php een maximum aantal berichten per uur/dag toestaan per ip-adres van de afzender.
  • Een captcha erbij zetten, of een te beantwoorden vraag *) voordat je kan verzenden, waarmee mens en machine worden onderscheiden en de machine met lege handen staat.
  • Een inlog-systeem, waarmee alleen geregistreerde gebruikers berichten kunnen versturen (wat uiteraard minder snel/gebruikersvriendelijk is).
  • Een goed anti-spam programma op de Inbox van je email kan natuurlijk ook wonderen doen. :)

Met vriendelijke groet,
CSShunter

*) Zoals hier: "Anti-spamvraag: 1 + 1 = .."

Hoi Allen,

Lekker een avondje spelen met captcha, van alles installeren uploaden, wijzigen en toevoegen maar niets werkt......

Dan dus maar de test pagina voor captcha en dan krijg je deze:

Securimage requires PHP 5.2.0 or greater in order to run. You are using 5.1.6 which is very outdated. Please consider upgrading to a newer, more secure version of PHP.
Alternatively, you can use Securimage 2.0, but it is not advised.

Blijft leuk dat website maken :d

Gaan maar even kijken naar phpformgen.

Groeten Joop

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan