contactgegevens simpeler opvragen

Status
Niet open voor verdere reacties.

miss brown

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2008
Berichten
11
Ik heb (voor t werk) een tabel met contactgegevens van vnl. bedrijven opgesteld, met naam, het soort bedrijf, specialiteit enz., mensen zonder access kennis ( mijn collega's dus) zouden deze ook moeten gebruiken, dus moet het zo simpel en gebruiksvriendlijk mogelijk.

Ik zou dus een formulier ofzo willen waar men de naam of specialiteit of gemeente kan intypen en zo de nodige geg. kan zien.

Nu gebeurt dit nog per query en is tijdrovend.

Kan iemand me helpen de frustatie's van mjn collega's te beperken aub??;)

Alvast bedankt voor de moeite
 
Hoi,

Dat kan door een formulier te maken gebaseerd op de query. Dan kan je gegevens opzoeken, wijzigen en toevoegen op een eenvoudige gebruikersvriendelijke manier.

Je kunt middels een knop 'zoeken' op het formulier (standaardfunctie van Access) de gebruiker een criterion in laten vullen, waarna de bijbehorende gegevens op het formulier verschijnen.

Succes,

Zqwiqly
 
:thumb: Wauw Charles bedankt!

is een goede uitleg, ga t straks direct uitproberen!

I'll let you know

THANX:)

Jij ook bedankt Zqwiqly:cool:
 
ok ik heb dat form gemaakt op basis van de query maar op mijn formulier is het dan zoeken en vervangen.
Nu, ik gebruik enkel de zoek functie, probleem dat ik enkel de keuze heb te zoeken op naam of op de query ipv de tael. met gevolg dat hij niets vind....
 
Kun je hier een voorbeeldje plaatsen, van wat je tot nu toe hebt gedaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan