contactpersonen importeren outlook 2010

Status
Niet open voor verdere reacties.

Knertjuh

Gebruiker
Lid geworden
1 jul 2008
Beste,

Hoop dat iemand me kan helpen.

Ik heb een excelbestand met de meest simpele gegevens, naam, tussenvoegsel, achternaam, straat, postcode, plaats, telefoonnummer, mobiel en emailadres te importeren in Outlook 2010.

Hiervoor wordt dit bestand als een .CSV bestand opgeslagen en in outlook: bestand > openen > importeren > gegevens uit een ander programma of bestand importeren > door lijstscheidingstekens gescheiden waarden (DOS of Windows) CSV-bestand kiezen > naar Contactpersonen. Hier houdt het op.

Nu krijg ik een scherm waarbij ik de velden zou kunnen toewijzen, maar in het linker scherm krijg ik altijd slechts 1 regel te zien: Titel,"Voornaam","Middelste naam","Achternaam", enz.........

Velden toewijzen lukt dus niet, toewijzing wissen ook niet, ook al maak ik er een .txt bestand van, het lukt me niet.

Wie kan me helpen, of heeft iemand een andere importoplossing

Hoi,

Het veldscheidingsteken is waarschijnlijk niet correct.
Open het csv-bestand in kladblok en kijk wat het veldscheidingsteken is. Dat is een komma of een puntkomma, waarschijnlijk het laatste.
Klik nu op de menuoptie 'Bewerken' > Vervangen en geef resp. puntkomma en komma op.
Sla het bestand op onder een andere naam (uit voorzorg).
Waarschijnlijk lukt het importeren nu wel

Opgelost

Beste vanveelen,

Je voorstel heeft in ieder geval mij verder aan het denken gezet, alleen opslaan als .csv lukte niet. Eerst via tekst samenvoegen quotes toegevoegd, daarna via Notepad++ alle punt-komma's vervangen door komma's.

Dit werkte, omslachtig, maar dat is Microsoft!

Bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan