Contactpersonen importeren van Gmail naar Outlook 07

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mark Straatman

Gebruiker
Lid geworden
23 mei 2007
De titel zegt het al. Het moet zo makkelijk zijn, maar toch krijg ik duizenden foutmeldingen :confused:

Ik heb rond de 2000 contactpersonen in mijn Gmail account staan. Deze exporteer ik als een .csv outlook-bestand. Ik ga naar
Bestand > Importeren en exporteren > Gegevens uit ander programma of bestand importeren > hier heb ik meerdere uitgeprobeerd, maar ik denk dat hier de fout ligt.
opties:
  • ACT!
  • Bestand met persoonlijke mappen
  • door lijstscheidingstekens gescheiden waarde (DOS)
  • door lijstscheidingstekens gescheiden waarde (Windows)
  • door tabs gescheiden waarde (DOS)
  • door tabs gescheiden waarde (Windows)
  • Lotus Organiser
  • Access
  • Excel
  • Outlook Express
  • Persoonlijk adresboek
ik heb de 2de, 3de, 4de, 5de en 9de geprobeerd, maar geen van alle lukt. Het moet niet moeilijk zijn, maar op een of andere manier zit de computer me tegen te werken.

iemand een idee?

De verkregen CSV file openen met Excel. opslaan als XLS bestand en deze importeren?

al geprobeerd, lukt ook niet

ik heb ook geprobeerd om de komma's weg te halen, de kop weg te halen, maar zelfs een blanco .xls met alleen email adressen erin (een per regel) lukt niet

Maak eens vanuit ootlook een export naar CSV door handmatig wat contactpersonen toe te voegen. Misschien staat er in jou geexporteerde CSV iets niet goed. Ik kan me voorstellen dat de CSV aan bepaalde voorwaarden moet voldoen qua headers, kolommen etc.

Je hebt een 'probleem':

De gegevens, zoals in gmail opgeslagen worden niet uitgesplitst.
Dus de naam wordt in één veld volledig weergegeven, zo ook de adresgegevens.
In Outlook zijn deze uitgesplitst, dus Pietje van Puffelen staat in één veld in gmail en in drie in Outlook.
Het adres idem dito: straat/huisnummer; postcode en plaats.

Je moet deze dus 'handmatig' splitsen in Excel.

1. Exporteer het bestand uit gmail naar CSV en sla het op (dus niet openen in Excel)
2. Je opent nu Excel en kiest voor Importeren (staat in één van de menu's, ik werk met 2007 nu dus weet niet welk) en als scheidingsteken de komma.
3. Je wijzigt nu de volgende veldnamen in rij één (zie bijlage gmail.xls)

Wil je alle gegevens 'meenemen' bij het importeren, dan zal je de naam en adres gegevens moeten uitsplitsen in de volgende velden/veldnamen (zie WLMcontacts.xls)

Bijlagen

Laatst bewerkt:
maakt dat ook uit als er geen contactpersonen (namen) zijn toegevoegd aan de email adressen?

het gaat namelijk om bijna 2000 email adressen, en om daarvoor bijna 2000x een komma in een punt of een email van colom veranderen is nogal een werkje...

het enige wat ik heb is een email (niet verbonden aan een naam/telefoonnummer, e.d)

maakt dat ook uit als er geen contactpersonen (namen) zijn toegevoegd aan de email adressen?

het gaat namelijk om bijna 2000 email adressen, en om daarvoor bijna 2000x een komma in een punt of een email van colom veranderen is nogal een werkje...

het enige wat ik heb is een email (niet verbonden aan een naam/telefoonnummer, e.d)

Hoi,

Je gelooft jezelf toch niet?
Want je beweert dat je alleen een gigantische lijst van 2000 mailadressen nodig hebt, zonder dat daaraan een 'naam' gekoppeld is.
Dat geloof ík dan weer niet, want uit veel e-mailadressen is niet altijd op te maken om wie het nu écht gaat.
Als die 2000 mailadressen echt belangrijk voor je zijn, verdiep je je wat meer in het 'hoe en waarom' dan je nu zo makkelijk overlaat aan anderen .... of je besteedt het uit!
Ik hoop dat er iemand 'hier' voor je is die je verder kan helpen .... !

?

Ik snap je reactie niet helemaal Teun.

Ik werk ook met een paar 100 mailadressen waarvan ik niet weet wie het zijn. Deze mailadressen zijn door gebruikers zelf opgegeven om op de hoogte te worden gehouden van acties (nieuwsbrieven, productinfo etc.)

Dus zo raar is het niet als je alleen een lijst met mailadressen hebt zonder verdere info.

?

Ik snap je reactie niet helemaal Teun.

Ik werk ook met een paar 100 mailadressen waarvan ik niet weet wie het zijn. Deze mailadressen zijn door gebruikers zelf opgegeven om op de hoogte te worden gehouden van acties (nieuwsbrieven, productinfo etc.)

Dus zo raar is het niet als je alleen een lijst met mailadressen hebt zonder verdere info.

Als dit ook voor Mark geldt, is de oplossing simpel: gewoon doen wat ik eerder aangaf.
Ik meld me af voor deze topic ..... :confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan