Contactpersonen opslaan

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tha Devil

Moderator
Forumleiding
Moderator
Lid geworden
1 sep 2002
Berichten
16.493
Besturingssysteem
macOS Sonoma
Vandaag eens bezig met het bijwerken van mijn Outlook contactpersonen en deze aan het syncen met mijn PDA...

Nu zijn er ook een paar nieuwe contactpersonen bijgekomen die ik wil invoegen en hier stuit ik op een probleem:

Ik wil mijn contactpersoon als {Voornaam} {Achternaam} opslaan maar in de lijst met contactpersonen moeten ze als {Achternaam}, {Voornaam} verschijnen zodat ze op alfabet worden gesorteerd...

Nu typ ik bijvoorbeeld bij "Volledige naam" Jantje Handje in en maakt Outlook bij "Opslaan als" er Jantje, Handje van. Dat zou dus betekenen dat Jantje de achternaam is van deze persoon...

Wanneer ik op de knop van "Volledige naam" klik en daar vervolgens bij voornaam Jantje neerzet en bij achternaam Handje, vervolgens op OK klik zet Outlook nu in het veld van Volledige naam Handje Jantje neer...

Ik heb alle opties bij Extra > Opties > Opties voor contactpersonen geprobeerd maar heb het gevoel dat dat niet echt werkt...

Wellicht heeft een van jullie de oplossing omdat het bij diegene wel goed werkt...

Informatie
Outlook 2007
Windows XP Professional SP2
 
Hoi Tha Devil

Ik had een soortgelijk probleem, alleen ik gebruik Outlook 2003.

Om te beginnen kan je kijken onder extra -- email accounts, dan bestaande adresboeken weergeven / wijzigen --
outlook adresboek wijzigen --
dan krijg je een venster Namen Sorteren,
daar kan je op voornaam - achternaam of achter naam voornaam kiezen.
Kies dan voor achternaam , voornaam.

Vervolgens staan bij mij de contactpersonen als volgt ingesteld

Volledige naam is : voornaam tussen voegsel en achternaam

Opslaan als: Achternaam, Voornaam tussnevoegsel ( kan je kiezen met scroldown)

Volgens mij moet het dan gaan werken.

Succes

Erik C
 
Ik had een soortgelijk probleem, alleen ik gebruik Outlook 2003.

Dat klopt ja, ik heb je daarmee geholpen dus die poging had ik al gedaan. ;)

Toch bedankt voor de reactie
 
Hoi Tha Devil

Ik vond het al een beetje raar, dat jij die vraag stelde, maar begrijp ik het nu goed dat Outlook 2003 en Outlook 2007 de contactpersonen weer op een andere manier benaderen.
Ik heb nu net alles goed of bijna goed ingevoerd in mijn pc en pda maar wil op termijn over naar outlook 2007. Dat is gezien jouw bericht misschien dan niet zo'n goed idee.

Groet

Erik
 
Nou het rare is dat bij mijn oude contactpersonen de boel wel goed staat...

Op de een of andere manier slaat Outlook 2007 (bij mij) de contactpersonen nu op een andere manier op.

Ook als ik een nieuwe contactpersoon op mijn PDA aanmaak, ziet hij er daar wel goed uit. Vervolgens ga ik syncen en staat hij op mijn computer weer op de verkeerde manier...
 
Hoi

Dan ben ik heel benieuwd of iemand een oplossing hiervoor weet, ik hou het dan maar voorlopig bij 2003 en blijf je vraag volgen voor eventueel update naar 2007

Succes

Erik
 
Oké probleem opgelost, blijkbaar moet je Windows helemaal opnieuw opstarten voordat de wijzigingen bij "Opties voor contactpersonen" effect hebben. :rolleyes:
 
Hoi Tha Devil

Weer wat bijgeleerd, bemerkte eigenlijk zojuist hetzelfde probleem met het activeren van Activesync.
PDA werd in 1e instantie niet gevonden, pas na opnieuw starten van windows ( na het lezen van jouw tip) werd PDA gevonden en Activesync geactiveerd.

groeten

Erik
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan