Contactpersonen outlook 2007 niet in adresboek

Status
Niet open voor verdere reacties.

buitendijk54

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2009
Heb via Windows easy transfer mijn oude Outlook 2003 gegevens overgezet naar mijn nieuwe laptop met Outlook 2007 en Windows 7.
Mijn contactpersonen staan er keurig in, maar mijn adresboek is leeg.
Werkwijze zoals eerder door iemand aangegeven :
Klik met de rechtermuisknop op de map Contactpersonen, klik op Eigenschappen in het snelmenu en klik vervolgens op het tabblad Adresboek van Outlook.
Schakel het selectievakje Deze map weergeven als een e-mailadresboek in
.
werkt niet, want deze tekst is grijs en dan kan je niets aanvinken. Bij accountinstellingen, adresboek toevoegen krijg ik de boodschap outlookadresboek bestaat al.
Ik wil graag distributielijsten maken met groepen contactpersonen, maar dat kan alleen met een adresboek.
Weet iemand hoe ik mijn contactpersonen in een adresboek kan krijgen ?

Hoi,

In outlook, menu
Extra > Adresboek... (of: Ctrl-Shift-B)

In Adresboek, menu
Extra > Opties .... en (evt.) de knop 'Toevoegen'

Werkt ook niet?

Nee, dat werkt ook niet. Ik kan daar niets invullen en ook toevoegen is grijs.

Vr.gr. Anneke

Nee, dat werkt ook niet. Ik kan daar niets invullen en ook toevoegen is grijs.

Vr.gr. Anneke

Ok,

En als je klikt op menu Extra > Accountinstellingen...
en dan op de tab 'Adresboeken' (kan dat je hem nauwelijks ziet op de rij met tabbladjes ....)
Wat staat daar dan allemaal (Naam en Type ...)?

Hier vind ik outlook-adres boek type mapi.
Als ik hier probeer een nieuw adresboek bij te voegen :-extra adresboek, volgende
-adresboek voor mobiele apparatuur en outlook-adresboek,
Kom ik ook niet verder, want je kan geen adresboek contactpersonen aanmaken of invullen.

vr.gr. Anneke

zelfde probleem

ik heb ook Outlook overgezet van een Vista naar een Windows 7 PC via Easy Transfer en van Outlook 2003 naar 2007 en heb nu wel de lijst met contactpersonen maar kan er via Adresbioek niet naar toe. Is ook niet te verwijderen vanweg MAPI en rechten Exchange Server.

Niets te vinden via Google.

Henk

Volgens mij ligt het aan easy transfer.
Ik heb een tweede account aangemaakt op mijn laptop en het pst bestand nog eens handmatige overgezet van een externe harde schijf en dan staan de contactpersonen wel in het adresboek.
Het is alleen heel vervelend dat je voor office outlook steeds een andere account moet gebruiken dan de rest van de programma's.
Dus als iemand alsnog een oplossing weet ................HEEL GRAAG.

vr.gr. Anneke

outlook adresboek via easy transfer niet aanwezig

Ik heb nog geen oplossing gevonden of gehoord om het adresboek in outlook te kunnen gebruiken. Is er niemand die een oplossing weet ?

Als je dubbelklikt op Persoonlijke mappen - Mapi, wat zie je dan?

Verder: kan je uitleggen wat je nu precies bedoelt met deze opmerking:

Het is alleen heel vervelend dat je voor office outlook steeds een andere account moet gebruiken dan de rest van de programma's.

Ik weet niet wat je bedoelt met Persoonlijke Mappen - Mapi. Waar kan ik dat vinden ?

Met die andere account bedoel ik dat ik naast mijn persoonlijke account een tweede account op mijn laptop heb aangemaakt met Outlook 2007. Via een externe harde schijf heb ik hierin het pst bestand gezet en daarin kan ik nu wel mijn adresboek gebruiken.
In mijn oorspronkelijke account, waarin ik Outlook 2007 via Easy Transfer had gezet, werkt het adresboek niet.
Als ik berichten wil verzenden via een distributielijst moet ik nu eerst naar mijn andere account, want zonder adresboek kan je geen distributielijst aanmaken. Dus moet ik steeds wisselen van gebruiker. Dat werkt niet handig.

Ah ... nu begrijp ik het.
Je hebt een nieuwe gebruiker in Windows aangemaakt.
Welnu: het feit dat het onder die nieuwe gebruiker in Outlook wel goed gaat betekent tegelijk, dat je onder je oorspronkelijke iets niet goed hebt gedaan.
Dat ligt dus niet aan Outlook.
Ik raad je aan, verder te werken onder die nieuwe gebruiker en al je bestanden te verplaatsen naar de documentenmappen van die nieuwe gebruiker.

Het lijkt toch vrij moeilijk er samen met jou via 'Helpmij' uit te komen.
Kennelijk ken je Outlook niet voldoende, gegeven je eerste vraag.
Je kunt namelijk binnen contactpersonen wel degelijk distributielijsten aanmaken. Het adresboek heb je daarbij helemaal niet nodig.

Laatst bewerkt:
De problemen liggen aan het feit dat ik de eerste keer Easy Transfer gebruikt heb voor het overzetten van gegevens. Zet je de gegevens over zonder Easy Transfer (zoals ik voor de andere gebruiker gedaan heb), dan zijn er geen problemen, maar dat is voor mij te laat.

Je kunt inderdaad nieuwe distributielijsten maken. Maar zonder adresboek moet ik alle contactpersonen op de nieuwe distributielijst handmatig invoeren, want leden selecteren gaat niet. Dat werkt via het adresboek.

Laatst bewerkt:
Reactie op TeuGem en buitendijk54:

Ik heb inderdaad hetzelfde gehad als buitendijk54 (en nog steeds). Ben al een tijdje bezig om erachter te komen hoe ik mijn outlook contactpersonen (outlook 2003) over kan brengen in het adresboek (outlook 2007) en volgens mij ligt het inderdaad aan het Easy Transfer.

In outlook staat contactpersonen met extensie pst (tevens via Exchange server), om je contactpersonen te kunnen importeren moet je extensie DAB hebben.
Bij Extra -> Accountinstelling ->Adresboek staat al een "outlook-adresboek" (type mapi) die a) niet te wijzigen of te verwijderen is b) ook niet de gegevens bevat die het zou moeten hebben en waar je de info niet naartoe kunt kopieren (zie info buitendijk54).
Ik moest ook een mail aan ca. 20 mensen versturen, bericht gemaakt via E-mail en e-mailadressen telkens kopieren vanuit contactpersonen naar "Aan" in dat e-mail. Hopeloos.
Via Microsoft snap ik het ook niet (ik ben inderdaad ook slechts een gebruiker, hoewel ik steeds meer "grapjes" uitvind).
Dus, als iemand inderdaad hier inderdaad een oplossing voor weet, graag.

Alast bedankt,
Marion

Heb via Windows easy transfer mijn oude Outlook 2003 gegevens overgezet naar mijn nieuwe laptop met Outlook 2007 en Windows 7.
Mijn contactpersonen staan er keurig in, maar mijn adresboek is leeg.
Werkwijze zoals eerder door iemand aangegeven :
Klik met de rechtermuisknop op de map Contactpersonen, klik op Eigenschappen in het snelmenu en klik vervolgens op het tabblad Adresboek van Outlook.
Schakel het selectievakje Deze map weergeven als een e-mailadresboek in
.
werkt niet, want deze tekst is grijs en dan kan je niets aanvinken. Bij accountinstellingen, adresboek toevoegen krijg ik de boodschap outlookadresboek bestaat al.
Ik wil graag distributielijsten maken met groepen contactpersonen, maar dat kan alleen met een adresboek.
Weet iemand hoe ik mijn contactpersonen in een adresboek kan krijgen ?

Reactie op TeuGem en buitendijk54:

Ik heb inderdaad hetzelfde gehad als buitendijk54 (en nog steeds). Ben al een tijdje bezig om erachter te komen hoe ik mijn outlook contactpersonen (outlook 2003) over kan brengen in het adresboek (outlook 2007) en volgens mij ligt het inderdaad aan het Easy Transfer.

In outlook staat contactpersonen met extensie pst (tevens via Exchange server), om je contactpersonen te kunnen importeren moet je extensie DAB hebben.
Bij Extra -> Accountinstelling ->Adresboek staat al een "outlook-adresboek" (type mapi) die a) niet te wijzigen of te verwijderen is b) ook niet de gegevens bevat die het zou moeten hebben en waar je de info niet naartoe kunt kopieren (zie info buitendijk54).
Ik moest ook een mail aan ca. 20 mensen versturen, bericht gemaakt via E-mail en e-mailadressen telkens kopieren vanuit contactpersonen naar "Aan" in dat e-mail. Hopeloos.
Via Microsoft snap ik het ook niet (ik ben inderdaad ook slechts een gebruiker, hoewel ik steeds meer "grapjes" uitvind).
Dus, als iemand inderdaad hier inderdaad een oplossing voor weet, graag.

Alast bedankt,
Marion

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan