Contactpersonen Outlook2000

Status
Niet open voor verdere reacties.

the_king16v

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2001
Als ik een nieuwe contact persoon toevoeg, kan ik ook een fax nummer invullen, als ik dit doe en opslaan kies, dan maakt outlook 2 adressen aan met dezelfde naam, 1 voor email en 1 voor fax.
Als ik nu een nieuw bericht wil maken, en op contactpersonen klik, komen er 2 dezelfde namen tevoorschijn, ik kan dus niet zien, welke voor email is en welke voor fax.

kan de naam gewijzigd worden voor 1 van de 2, of ander idee? Ik wil graag zien welke voor de email is en welke fax, de kolommen kunnen volgens mij ook niet aangepast worden...

of kan de view aangepast worden, als je een nieuw bericht maakt, dan bij contact personen de naam wil selecteren

Laatst bewerkt:
heb de door jou beschreven handelingen uitgevoerd en ik kom GEEN problemen / dubbele vermelding tegen.

In het vak voor telefoon en faxnummers kun je ook meerdere nummers kwijt (fax thuis / fax werk) (telefoon thuis / telefoon werk). Dit doe je door het betreffende "veld" aan te vinken.

Ik heb een fictieve contactpersoon aangemaakt en opgeslagen en daarna een nieuw bericht aangemaakt. Vervolgens Outlook laten "zoeken" en hij vindt er maar 1 (zoals het hoort)

Ik denk dus dat je iets niet helemaal goed doet.......

ja, maar als je bij diezelfde contact persoon ook een emailadres invult EN faxnummer maakt hij 2 entrys aan...

maar neem de moeite eens om stap voor stap voor stap te beschrijven wat je / waar binnen Outlook doet.

Begin eens met HOE je een nieuw contact gaat aanmaken (letterlijk welk scherm voor je staat en wat je daar aanklikt........)

ik weet zeker dat we eruit gaan komen.............

ik zal openen :

ik simuleerde / begon met:

1. Outlook te openen (standaard Postvak IN)
2 .ik klikte vervolgens links in de rij op contactpersonen
3.
wat JIJ nu doet is waar ik heel nieuwsgierig naar ben..........

Laatst bewerkt:
ok, ik zag dat het outlook XP was....geen idee of het verder nog uitmaakt, ik doe het volgende:

ik ga naar adresboek, en open contact personen..
nieuw item
nieuw contact persoon
Ik vul de volledige naam in, email adres en faxnummer
opslaan en sluiten
ik kom dan weer in adres boek, met contact personen, outlook heeft nu 9bij mij) 2 entrys aangemaakt, 1 voor email en 1 voor fax

da's even iets minder, ik heb outlook 2000.

Het 1e verschil zie ik al:
IK kan niet kiezen voor nieuw item maar als ik contactpersonen aanklik kan ik op 2 manieren een nieuw persoon aanmaken ;

1. ik klik op een "drukknop" waarop staat "nieuw" waarop vervolgens een pulldownmenuutje verschijnt waarin ik kan kiezen voor "contactpersoon" of
2. ik kies in de werkbalk voor "bestand" dan nieuw en dan voor "contactpersoon".

Beide acties leiden tot hetzelfde resultaat:

een nieuwe en blanco "kaart" waarop ik een contactpersoon kan gaan invullen.

Wacht anders even op iemand die samen met je de stappen binnen XP kan bewandelen................

ok, misschien is daarwel een verschil in, kun jij, als je een nieuwe email wilt maken, en dan adresboek, die kolommen verzetten, dus dat je bijvoorbeeld niet eerst naam, maar telefoonnummer kan zien? Dus de view aanpassen ?

:D

zo heeft deze posting mij ook wat nieuws opgeleverd : JA.

Als ik in het kleinere venstertje ben om een contactpersoon te zoeken / selecteren, dan kan ik met een horizontale schuifbalk alle "velden" van die persoon zichtbaar maken en als ik een kolomnaam met de muis "vastpak" en verschuif (zoals je in Excel of Access een kolom pakt) dan "verplaats" ik die kolom naar een andere positie met als gevolg dat ik dus in principe elke kolomnaam als "hoofd"kolom in het "zoekvak" kan plaatsen.

Ik kan dit binnen outlook 2000 niet middels een menu als je dat bedoelde, maar ik moet een kolom "verslepen" om een andere als meest linkse prominent (na openen) in beeld te krijgen.

en dit kan ik dus ook niet...ik kan de kolommen wel kleiner maken, maar niet verslepen...

denk het wel, zou niet logisch zijn dat xp iets niet kan dat 2000 al wel kon...........

je moet de te verslepen kolom wel goed naar rechts trekken..................

nop lukt niet,

je zit nu bij :nieuw bericht, naam selecteren?? ik kan dus helemaal niks verslepen..

ik denk dat ik weet waarom het bij jou niet lukt:

het moment van plaatsing en loslaten van het "slepen" luistert nogal "nauw":

stel je pakt gewoon in het midden de kolomnaam "email" en je versleept 'm naar rechts. Je moet hem dan "loslaten" / "laten vallen" op een verticaal kolomstreepje tussen de volgende kolomnamen. Niet laten vallen in het grote vak van de kolomnaam, maar in het verticale streepje TUSSEN de kolomnamen.

als ik een kolom, bijvoorbeeld op wil pakken, verkleurd er ook niks, er gaat ook niks mee als ik het wil verslepen...

ik doe nu dus het volgende:

NIEUW bericht maken
AAN
ik selecteer contact personen
hier staat een lijstje met mijn contact personen
nu zie ik eerst NAAM, als ik met balkje naar rechts verschuif, dan komt er telefoon werk . dit kan ik dus niet verslepen..

Hallo Bennie,

Was iets waar ik ook al eem tijdje tegenaan liep.
Bedankt voor de oplossing.

Sigma

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan