Contactpersonen overzetten Windows 10 Office2007 Microsoft Outlook

Status
Niet open voor verdere reacties.

laurensvdAkker

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2001
Ik heb Windows10 en werk met Office2007 en Microsoft Outlook.
Nu wil ik graag mijn Outlook adressen naar mijn laptop overbrengen die ook dezelfde software heeft.
Wie kan mij uitleggen hoe dit het beste gaat?

Bedankt voor uw reacties Laurens

voordat je verder leest : je hebt het toch écht over Microsoft Office Outlook en niet over Outlook.com ? Door het invoeren van de Outlook.com heeft Microsoft bij de gemiddelde user wat verwarring veroorzaakt; soms worden hier op de Helpmij vragen gesteld over Outlook, waarbij het dan niet gelijk duidelijk is of het gaat om outlook.com of de 'losse' mailapplicatie Outlook die deel uit maakt / kan maken van een Office Suite.

Volg de export-stappen zoals Microsoft deze beschrijft : Klik en daarna de import-stappen : Klik

Er is echter ook nog een andere (snellere) manier, maar daarvoor dient eerst de vraag : mogen alle huidige mailtjes (inmap, outmap, verwijderde mailtjes map) op de laptop overschreven worden met de gegevens van de desktop, (?) te worden beantwoord.

Ik zag dat je offline bent gegaan, dus vooruitlopend op een eventueel "Ja":
Luidt het antwoord "Nee", dan alles vergeten wat hieronder staat!

Zorg dat in de verkenner ‘verborgen bestanden en mappen weergeven' staat ingeschakeld (m.a.w. deze zijn dus zichtbaar)
Sluit Outlook.

Ga in de verkenner naar
C:\gebruikers\jouwnaam\appdata\local\microsoft\outlook

Daar zie je een bestand staan, genaamd outlook.pst (en eventueel een archive.pst)
Kopieer deze .pst bestanden (middels een usb stick of zo) naar dezelfde locatie op de laptop.

Daar de laptop op die plek ook al .pst bestanden zal hebben, zal Windows je melden dat de .pst bestanden reeds bestaan en aan je vragen of deze mogen worden overschreven.

Antwoord : "Ja".

Na het opstarten van Outlook op je laptop bevat Outlook dezelfde gegevens als op je desktop.

Twijfel je / ben je bang voor de gevolgen: hernoem dan desgewenst op de laptop de huidige .pst bestanden voordat je gaat kopiëren eerst even naar (bijvoorbeeld) outlook.old en archive.old
Is het eindresultaat niet naar je wens. Verwijder dan op de laptop na het kopiëren de beide .pst bestanden en hernoem de beide .old bestanden weer naar .pst en alles is weer zoals het was voordat je ging kopiëren.

Laatst bewerkt:
Ouandar

Hartstikke bedankt alles werkt prima fijn dat jullie zo kunnen helpen.
Ik heb het via de stick gedaan PST bestand erop gezet en dat was het dus op de simpele manier.
Heerlijk scheelt veel werk.

Groetjes Laurens

Laatst bewerkt:
Heb je de export / import stappen of het '.pst kopieer' gedoe, uitgevoerd?

Ok, ik las dat je je bericht hebt ge-edit. Helder! :thumb:

Laatst bewerkt:
Verplaatst van Win 10 naar deze sectie.
Succes verder met je vraag.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan