contactpersonen toevoegen aan een distributielijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

flow10

Gebruiker
Lid geworden
24 mei 2008
Ik wil mijn contactpersonen (Outlook 2007) gaan onderbrengen in distributiegroepen. Is hier een makkelijke en vooral snelle manier voor ?

Hoi,

Er zijn in principe drie manieren waarop je contactpersonen kunt 'bundelen' terwille van groepsmail.

1. Eén of meer mappen onder Contactpersonen waarnaar je contacten uit de 'hoofdmap' copieert.
2. Maken van een distributielijst.
3. Toewijzen van contactpersonen aan Categorieën.

Uiteraard is de eerste niet aan te bevelen (alhoewel ik heb geconstateerd dat dit wél veel gebeurd). Je hebt dubbele 'records' met alle kans op fouten.
De tweede spreekt voor zich en via de help van Outlook is daarover afdoende informatie te krijgen.
De derde (die ik zelf toepas), heeft als resultaat dat je slechts op de categorienaam in het groepsoverzicht van de contactpersonen hoeft te klikken, om een mail te versturen aan alle in die categorie voorkomende relaties. Ook hierover is genoeg info te krijgen middels de helpfunctie.

1. Is inderdaad geen optie
2. Een distributielijst vanuit het niets opstarten, die methode is me bekend
3. Is een optie.
Ik hoopte eigenlijk op een manier van: Contactpersonen naar een distributielijst slepen. Of contactpersonen selecteren en verplaatsen naar een distributielijst.

Hoi,

Ik snap eerlijk gezegd niet waarom dat 'slepen' handiger zou zijn dan het snel een serie contacten 'aanklikken' met de Ctrl-toets ingedrukt.
Zie bijlage

Bijlagen

• DistribLijst.jpg
    DistribLijst.jpg
    68,9 KB · Weergaven: 114
Ik heb toch maar voor optie 1 gekozen. Omdat ik vaak persberichten moet gaan versturen, wil ik deze gewoon in een distributielijst hebben, 1 klik en iedereen krijgt bericht.
Bedankt voor je reactie.

Ik heb toch maar voor optie 1 gekozen. Omdat ik vaak persberichten moet gaan versturen, wil ik deze gewoon in een distributielijst hebben, 1 klik en iedereen krijgt bericht.
Bedankt voor je reactie.

Optie 2 dus ..... want mijn optie 1 is geen distributielijst.
En ja .... je kunt het jezelf net zo moeilijk maken als je wilt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan