Contactpersonen verdwenen uit Office 2013 Outlook

Status
Niet open voor verdere reacties.

egkok

Verenigingslid
Lid geworden
25 mrt 2001
Besturingssysteem
Win 11
Ik heb meerdere accounts in outlook. Van alle accounts ontbreken de contacten niet. Alleen van mijn hoofdaccount is "contacten" leeg. Nooit iets bijzonders mee gedaan. Via zoeken komt er ook niets uit. Als ik nieuw mail aanmaak dan komt het adres van een betreffende persoon weer wel in beeld en wordt het ingevuld. Van sommige reeds jaren bekende mails weer niet. Hoe kan contacten zomaar opeens geen inhoud meer hebben terwijl toch adressen worden ingevuld bij aanmaak nieuwe mails?

Er is een enorm verschil tussen Contactpersonen en Voorgestelde Contactpersonen (de laatste categorie wordt gebruikt bij "automatisch aanvullen" van de geadresseerde dat bij jou werkt).

Kijk dus eens bij Contactpersonen naar een map die Voorgestelde Contactpersonen heet.

Tijs.

Contact personen is gewoon helemaal leeg. Voorgestelde contactpersonen zie ik wel weer bij andere accounts. Bij mijn adres alleen contactpersonen. Zolang ik outlook heb al sinds einde outlook expres altijd gewoon contactpersonen in de lijst gehad inclusief toevoegingen etc. Check ik een keer, is alles weg. Wat kan daar de oorzaak van zijn?? Je kan toch geen paar honderd contactpersonen deleten per ongeluk??!

Het weggooien van contactpersonen kan een zeer eenvoudige actie zijn (ook in Outlook).

Bedenk ook dat (bij jou) mogelijk contactpersonen worden gesynchroniseerd tussen smartphone en Outlook indien er een Microsoft Exchange server bij betrokken is (of een ander mailsysteem waar dat bij mogelijk is). Je zou niet de eerste zijn die (zoals in mijn praktijk) op de smartphone alle contactpersonen weggooit en ze (na synchronisatie) in zowel smartphone als Outlook niet meer terugziet (waarna een restore moest plaatsvinden van op de gebruikte Microsoft Exchange server)...

Verder is het my bad dat je de map Voorgestelde contactpersonen niet kon vinden: Die was er in Outlook 2010 maar niet in Outlook 2013.

Auto complete contactpersonen (dus die jij ziet als je een paar letters intypt van een ooit eerder gebruikt e-mail adres in het Aan: of BCC: veld) staan in een bestand Stream_Autocomplete_XXXXXXXXXXXXX.dat die staat in de C:\Users\<gebruikersnaam>\AppData\Local\Microsoft\Outlook\RoamCache map. Zie (o.a.) hier.
Ga met dat bestand op dit moment niets doen, maar kijk naar NK2Edit die (ook) de auto complete contactpersonen uit bovengenoemd bestand laat zien en ze kan exporteren naar bestand etc.
NB: Als je de 64-bit versie van Outlook/Office 2013 gebruikt dan de 64-bit versie gebruiken van NK2Edit, in alle andere gevallen de 32-bit versie.
NB2: Het kan zijn dat je eerst Outlook helemaal moet afgesloten moet hebben voordat je met NK2Edit wat kunt (gaan) doen. Probeer NK2Edit dus zónder Outlook gestart

Als je vermoedt dat je de contactpersonen van dat ene mail-account (toch) zelf verwijderd zou hebben (bijv. vanaf smartphone, zoals genoemd in de eerste paragraaf) dan kun je (naast hopen dat ze (ook) in de auto complete contactpersonen voorkomen en dan via NK2Edit te redden zijn) ook informeren naar herstel vanaf (hopelijk) gemaakte backup. Informeer je over de (on-)mogelijkheden daarvan bij je mailprovider (of diens reseller/dealer).

Tijs.

Laatst bewerkt:
Bedankt, zo zal ik ongetwijfeld al mijn "gasten", grotendeels weer terug krijgen. Kan me geen handeling herinneren of voorstellen waardoor ik de contacten ben kwijtgeraakt, gaat dus inderdaad kennelijk makkelijker dan ik dacht.

Ik zeg niet dat je de contacten verwijderd hebt. Mogelijk is er niets weg maar is het een weergave-instelling of heb je een selectie/filter actief die geen contacten oplevert in jouw lijst etc.
Dat is vanaf het forum moeilijk/niet na te gaan; daarvoor zou je idealiter voor het scherm van jou moeten zitten.

1 tip nog om te proberen/checken:
Activeer het account waar je de contacten van 'kwijt' bent (bijv. de Postvak IN ervan).
Open dan het adresboek in Outlook, kijk welke lijsten je kunt kiezen. Selecteer de lijst die je gegevens zou kunnen bevatten (mogelijk gewoon "Contactpersonen" genaamd).
Mogelijk zie je zo wel de contactpersonen genoemd (als het inderdaad een weergave- of selectie-/filterprobleem zou zijn).

Overigens: Stel dat je hetzelfde e-mail account ook op je smartphone hebt én je synchroniseert ook contactpersonen, dan kun je ook op je smartphone in je Contacten aldaar zien of de contactpersonen echt weg zijn of niet (zie vorige posting waarom ik dat als test hier aangeef). Natuurlijk kun je dubbelingen zien als dezelfde contactpersonen ook in andere e-mail accounts beschikbaar zijn op je smartphone, houd daar rekening mee bij deze check.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Er is nog een plek waar het mogelijk mis gaat (afhankelijk van de mogelijkheden van het mail-account/mailserver):
Zie bijlage.
In de bijlage synchroniseer ik niet de contactpersonen en ook niet het offline adresboek. [Zal bij jou niet over het adresboek gaan maar uitsluitend over de contactpersonen, maar voor de volledigheid ook het adresboek genoemd.]
Selecteer in de linkermarge het account waar het jou nu over gaat en kijk of contactpersonen worden gesynchroniseerd of niet. Indien niet, dat aanpassen/aanvinken.
Bereik getoonde opties in Outlook via: tabblad Verzenden/ontvangen -> Verzend-/ontvangstgroepen -> Groepen voor verzenden/ontvangen definiëren -> knop Bewerken

Tijs.

Bijlagen

• adresboek_contactpersonen_outlook2013_2.PNG
    adresboek_contactpersonen_outlook2013_2.PNG
    20,8 KB · Weergaven: 408
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan