contactpersonen weergave in outlook 2003

Status
Niet open voor verdere reacties.

hutch

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2004
vanaf vandaag ben ik over op office 2003.
normaal had ik office 2000.
in outlook 2000 onder de contactpersonen stond er gewoon één keer de naam.
nu krijg ik sommige namen wel 3 keer onder elkaar.
kan ik dit ergens veranderen ?
ik wil graag de simpele weergave.

dank voor jullie hulp.

Ja, wanneer je op het knopje van adresboek drukt, krijg je een lijst met namen.
sommigen staan er dan 3 keer onder elkaar in.
wanneer ik op de afzonderlijke namen klik krijg ik wel exact dezelfde kaart te zien.
het lijkt dus wel of hij in de weergave alle gegevens uitsplitst of zo.

Ja, het knopje met het opengeslagen boekje boven in de balk.

Teun, dank voor je reaktie.
wat echter de truc is, is dat ze er niet 2 of 3 keer daadwerkelijk in staan, maar alleen zo worden weergegeven. wanneer ik sync met mijn ppc staan ze er netjes maar 1 keer in.
in de weergave in outlook zie ik dat er 1 instaat met een mailadres (SMTP) en de andere als FAX.
donders irritant als je een mailtje wilt versturen en je selecteerd het adres met de fax. daarom wil ik dus dat er maar 1 staat.

Babylonisch .....

Maar synchronisatie vindt plaats met je hoofdlijst contactpersonen in Outlook en niet met het adresboek (achter het knopje met het opengeslagen boekje).
Het is me dus nog steeds niet duidelijk waarover je het hebt.

OK.
als ik een mail wil versturen en druk op het knopje "aan" dan verschijnt er een lijst personen waar ik uit kan selecteren.
hier staan een aantal dezelfde personen dubbel in.
het is wel 1 persoon, maar de gegevens worden los van elkaar weergegeven. je ziet dan dus achter de naam andere gegevens staan gevolgt door het woord FAX of SMTP. wanneer ik dus de foute selecteer dan wil outlook een mail sturen naar de fax gegevens. dit is erg onhandig. ik moet dit dan weer weghalen en de andere naam selecteren waar smtp achter staat. dit had ik in outlook 2000 niet, hier stond de naam maar 1 keer en selecteerde outlook automatisch het mailadres.

Hoi,

Het lijkt me dus simpel:
Je schrijft van de 'dubbele' het faxnummer over en verwijderd deze contactpersoon.
En je voegt het faxnummer toe aan de (zelfde) overgebleven contactpersoon.

zo simpel leek het mij dus ook, maar als ik die "fax persoon" weg haal verwijderd hij het faxnummer bij die persoon. wanneer ik het faxnummer weer toevoeg verschijnt de contactpersoon weer 2 keer.
het is een kwestie van een weergave instelling denk ik. het heeft niets te maken met verwijderen of zo. ik ben al aan het zoeken geweest onder beeld en weergave enzo, maar hier kan ik het niet vinden.

Actieveer eens de werkbalk 'geavanceerd' (menu Beeld > Werkbalken > Geavanceerd.
Je hebt dan de 'knop' huidige weergave (een tekstvak met daarachter een keuzepijltje) probeer de verschillende weergaven eens.

had ik al geprobeerd, dit heeft alleen effect op de gewone mappen, niet op adresboek.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan