Contactpersonen weg uit beeld!

Status
Niet open voor verdere reacties.

EvelineW

Gebruiker
Lid geworden
28 jul 2009
Hallo,

Ik heb een probleempje. Als ik Outlook Express (voor XP) opstart, zijn mijn contactpersonen links in mijn scherm (onder 'Mappen') verdwenen. Natuurlijk kan ik wel bovenin het scherm op 'Adresboek' klikken, maar ik wil graag het lijstje links weer graag terug hebben. Nu heb ik via 'Beeld' - 'Indeling' de contacten weer ingeschakeld, dit werkt prima. Maar als ik de computer dan uitzet en weer opnieuw opstart, zijn mijn contacten links weer weg. Dan kan ik het natuurlijk wel weer instellen via 'Beeld' - 'Indeling', maar dat hoort toch niet zo te zijn? Het lijkt wel alsof de instellingen weer terug worden gezet op het moment dat de computer uit gaat. Ik heb dit probleem pas sinds een paar dagen. Vroeger stonden de contacten wél gewoon altijd links in m'n scherm.

Wie kan mij alsjeblieft helpen!?

Met vriendelijke groet,
Eveline.

Probeer het als volgt:
Sluit Outlook Express af.
Start -> Uitvoeren -> regedit
Ga naar
HKEY_CURRENT_USER\Identities\{XXXXXXXX-XXXX-XXXX-XXXX-XXXXXXXXXXXX}\Software\Microsoft\Outlook Express\5.0
Kijk wat er in het rechter deelvenster staat bij Show Contacts
Dubbelklik erop, en zet de waarde op 1
Start Outlook Express.

Zie bijlage, waar het tonen van de Contactpersonen (nog) uitgeschakeld staat (want Show Contacts staat op 0). Zet ik dat op 1 dan wordt bij het starten van Outlook Express het Contactpersonen venstertje getoond.
PS: die {XXXXXXXX-XXXX-XXXX-XXXX-XXXXXXXXXXXX} is per gebruiker/Identiteit verschillend. Zie dat dat bij mij {610EB4BF-62C0-40B7-8CEF-A7D6265FD3A3} is, maar bij jou geheid wat anders. Vandaar de algemene aanduiding in mijn instructie.

Succes,

Tijs.

Bijlagen

• oe_show_contacts.jpg
    oe_show_contacts.jpg
    103 KB · Weergaven: 31
Laatst bewerkt:
Toen ik vandaag de pc aanzette en outlook express opstartte, was het weer gewoon goed. Gisteren (voordat ik mijn berichtje hier plaatste) had ik 'Contactpersonen' gewoon aangevinkt via 'Beeld' - 'Indeling'. Blijkbaar bleven de instellingen nu wel gewoon goed staan. Ik heb nog eventjes via regedit gekeken of er een 0 of een 1 stond, en er stond gewoon een 1. Toen ik nogmaals opnieuw opstartte, was het nog steeds goed. Ik snap er niks van, maar blijkbaar is het dus weer gewoon goed!

Heel erg bedankt voor de uitleg & ik hoop dat het nu voorlopig goed blijft gaan!

Groetjes Eveline.

Als het nu (nog steeds) goed staat, dan ga ik er vanuit dat het goed blijft. Bovendien weet je nu waar je moet kijken om te zien of er ondertussen wat gewijzigd is (door jou of "door externe factoren") m.b.t. het tonen van de Contactpersonen [die registry-waarde dus].

Fijn dat je wat aan de informatie hebt gehad! :thumb:

Wil je dan nu even je vraag op opgelost zetten? Klikken op "Zet status opgelost" in de donkerblauwe balk bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties", "Zoek in onderwerp" en "Stem op deze vraag"].

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan