contactpersonen zijn er wel, maar niet terug te vinden in adresboek

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nikita70

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2005
Hoi allemaal,

Al mijn adressen staan in microsoft outlook, maar alleen bij contactpersonen, linksonderaan (1e plaatje). Ze staan niet in het adresboek.
Als ik een mailtje wil sturen, kan ik wel 'aan', aanklikken, maar de map met suggested contactpersons komt niet tevoorschijn.

Op t laatste plaatje, naast het blauw gearceerde daarnaast staat een v - tje. Heeft ook geen zin om het pijltje aan te klikken om iets anders te selecteren, het staat er gewoon niet tussen. (het = suggested items)

Hoe los ik dit op?

Een goede suggestie is om eens zelf uit te zoeken wat Voorgestelde contactpersonen zijn. Of je had ook zelf even die contactenmap kunnen openen om te zien wat het zijn:
Dat zijn namelijk contactpersonen die (automatisch) verschijnen als je in het AAN:, CC: of BCC: vak begint met het intypen van een e-mail adres.
Oftewel: Dat zijn "los ingetypte" e-mailadressen die in de loop van de tijd (door Outlook, automatisch) in Voorgestelde contactpersonen zijn opgeslagen, en dus (eigenlijk) geen volwaardige contactpersonen zijn, omdat het alleen "kale" e-mail adressen betreft.

Je kunt natuurlijk (een aantal of alle) Voorgestelde contacten kopiëren naar je eigen Contacten, dat is een oplossing, maar het blijven dan "kale" e-mail adressen, dus lekker zoeken is het dan (nog steeds) niet.
Dus zou je dan het beste (na het kopiëren) de gegevens meteen compleet kunnen maken van die gekopieerde contacten door aan die contacten ook voornaam, achternaam, ... toe te voegen.

Tijs.

Ik snap wat je bedoelt, maar ik heb ook een map met 'gewone' contactpersonen, dus geen voorgestelde personen en die staat ook niet in mijn adresboek.
Mijn map met suggested persons bestaat overigens niet alleen uit kale mailadressen, maar ook uit namen plus mailadressen.

Laatst bewerkt:
Ik zie in je schermafdruk 3x (2x in het NL, 1x in het ENG) die Voorgestelde contactpersonen staan.
Dat ze niet in je adresboek staan heb ik niet expliciet vermeld: Je hebt nog helemaal geen Contacten gemaakt in dat KPN-account en dus is de adresboeklijst leeg

Ga naar Contacten en dan zou je in de mappenlijst (linker kantlijn) ook Voorgestelde contactpersonen moeten zien. Je kunt over en weer kopiëren (=slepen met de muis met de Ctrl-toets erbij vastgehouden) of verplaatsen (door te slepen zónder de Ctrl-toets erbij vast te houden). Welke Contactpersonen/Contacts in je mappenlijst hoort bij dat KPN-account kunnen wij niet zien, want je hebt er meerdere (want je hebt ook meerdere mail-accounts tegelijk actief in Outlook, zo te zien), ik tel er 3 (incl. de ENG versie: Contacts).

Tijs.

Laatst bewerkt:
Dat slepen lukt niet. Ik kan wel slepen maar niet verplaatsen. Dat doet hij niet.
Ze hebben er ooit wel ingestaan hoor, maar iemand heeft al mijn documenten enzo naar de d:schijf verplaatst en daar is het misgegaan.
Vervolgens heeft diegene de adressen weer teruggehaald door te importeren, en nu staan ze dus weer in de map contactpersonen, maar (nog) niet in het adresboek.

Ik snap er niets meer van. Ik raak alleen maar gestrest van zulke dingen :-(

Gebruik dan (puur) kopiëren, dus niet verplaatsen. [Later uit de "originele" map verwijderen van reeds gekopiëerde contacten kan altijd nog, dat is nu niet echt belangrijk....]

Verder: Zorg ervoor dat je zoveel mogelijk Contacten- en andere lijsten in je Adresboek kunt kiezen:
Zorg ervoor dat je geen mail geopend hebt (ook geen nieuwe mail maken op dat moment) en klik op het adresboekje (of gebruik de Ctrl+Shift+B toetscombinatie).
Kies Extra in het menu in de balk en kies Opties...
Voeg zoveel mogelijk adreslijsten/contactpersonen mappen toe. Je kunt de sortering van doorzoeking in het onderste deelvenster regelen en welke adreslijst als eerst wordt getoond in het bovenste pull-down menu etc.
Kijk wat je daarna allemaal ziet als je in het Adresboek de toegevoegde Contacten-lijsten doorloopt (=kiest uit het pull-down menu aan de rechterbovenkant). Daar kun je dan tijdens het opstellen van mail ook uit kiezen.

Begrijp dat we hier op het forum niet over je schouders mee kunnen kijken, dus je zult een hoop zelf moeten uitzoeken...

Tijs.

Laatst bewerkt:
Helaas, het lukt me niet. Ik kom tot en met opties en daarna valt er geen adreslijst te selecteren of toe te voegen. Kopiëren lukt ook niet.

Hallo. Welke outlook is het, outlook zijn er vele van. Is het windows of ipad of ?? Zijn je contacten wel gesynchroniseerd, misschien is dat wel het probleem.

Probeer het hier eens uit te vinden. Heb je onlangs nog iets gedaan met je computer. (grote veranderingen) Klik.

Laatst bewerkt:
Gelukt!!

op een map met contactpersonen gaan staan, r.muisknop, eigenschappen, adresboek van outlook aanklikken en dan aanvinken: deze map weergeven als een e-mailadresboek.

Thanx voor de support!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan