contactpersoon toevoegen in gmail

Status
Niet open voor verdere reacties.

petersmorenburg

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 jun 2010
hallo,

Ik wil graag, als een email aan meerdere personen verstuurd is, een aantal van deze adressen waaraan de mail verstuurd is in mijn adressenboek zetten? Is dit mogelijk zonder dat ik alles zelf moet overschrijven?

groeten,

Peter Smorenburg

In Contactpersonen vind je e-mailadressen van personen met wie je hebt gemaild. Je kunt aan elke contactpersoon meer informatie toevoegen.
Wanneer je met de functies Beantwoorden, Allen beantwoorden of Doorsturen berichten verzendt naar e-mailadressen die nog niet in je lijst met contactpersonen stonden, worden deze automatisch aan de lijst toegevoegd. Als je aangeeft dat een bericht geen Spam is, wordt je lijst met contactpersonen automatisch bijgewerkt, zodat berichten van die afzender voortaan in je Postvak IN komen.
Bron: Help Gmail
Je kunt ook contactpersonen importeren vanuit je Outlook naar gmail.
Succes.

Laatst bewerkt:
hallo,

Allereerst bedankt voor je antwoord op mijn vraag, maar het is nog niet helemaal wat ik zoek. De oplossing die je gaf was me al gelukt en heb ook e-mailadressen uit gmail geïmporteerd.

Wat ik bedoelde is een situatie waarin iemand een email verstuurd naar meerdere mensen (waaronder mij). Ik wil de adressen waarnaar de mail is verstuurd mail graag kopiëren naar contactpersonen, deze worden (zover ik kan zien) niet automatisch in mijn contactpersonen opgeslagen.

groeten en bedankt,

Peter

Het is mij niet geheel duidelijk,je bedoelt waarschijnlijk dat als je een mail v.e. kennis/vriend krijgt, die al in feite doorgestuurd is,dat je alle koppelingen of enkele althans, die in het vak CC staan kunt kopiëren naar contactpersonen?
Met " het adresboek" bedoel je daarmee "Windows Adress Book" van Outlookexpress b.v. of de contactpersonen van Gmail?

ik zal het proberen uit te leggen met een voorbeeld.

het gaat trouwens alleen om gmail. outlook express heeft er niets mee te maken.

ik krijg een email van piet, hij heeft een email gestuurd aan jan, klaas, henk, pieter, truus en mij (voor de duidelijkheid, ik heb nog nooit gemailt met klaas, henk, pieter en truus en dit wil ik in de toekomst wel gaan doen). Nu wil ik graag de emailadressen van klaas, henk, pieter en truus) in mijn adresboek plaatsen zonder dat ik hen eerst een bericht hoef terug te sturen of de adressen over te schrijven in mijn adresboek.

hopelijk is het nu wat duidelijker, bedankt voor je geduld:P

Ja het is duidellijk nu,net wat ik dacht (zie vorige#)
Wat ik net heb uitgeprobeerd is,dat als je op zo'n link rechtsklikt je de optie kiest "snelkoppelling kopiëren" je deze kunt plakken onder contactpersonen in de bovenste balk "Toevoegen aan mijn contactpersonen" moet je wel de verwijzing "mail to:" weghalen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan