contacts importeren outlook 2007

Status
Niet open voor verdere reacties.

johan53

Gebruiker
Lid geworden
11 sep 2006
LS,

Ik heb vanuit outlook van mijn werk de outlook-adressen (stonden onder "contacts" in het adresboek) ge-exporteerd.
Echter nu kan ik ze thuis niet importeren in het adresboek onder contacts.
Ze komen in de map "contactpersonen" terecht (tabblad onder e-mail en agenda etc.), terwijl de mailadressen niet zichtbaar worden (staan wel op het exportbestand).
Deze outlook versie is ook 2007, echter nederlands ipv engels.

Hoe kan ik dit oplossen?

Probeer eens via het menu Extra en dan Accountinstellingen te openen. Als je via die weg je adressenlijst opnieuw toevoegd, kun je ze dan wel zien?

importeren

Ik heb verschillende bestandstypes,(.csv; .txt en .xls) maar die kan ik niet invoeren op de manier zoals jij het beschrijft.
Het zou in contacts toegevoegd moeten worden

Waarschijnlijk begrijp ik jouw verkeerd. Jij ziet dus wel je geimporteerde contacten maar de emailadressen van die contacten zijn niet zichtbaar?

hallo,

Ik zie de namen en andere adresgegevens in de map contactpersonen, echter de mail-adressen staan er niet bij....
als ik het xls-bestandje open dat ik geimporteerd heb, staan die mailadressen daar wel in.

Echter mijn bedoeling is om alle adressen inclusief mailadres in het adresboek onder contacts te plaatsen, daaruit heb ik ze nl. geexporteerd op mijn werk.

Ok, dus als jij een test mail tikt en een contactpersoon selecteert die jij hebt geimporteerd uit je excel bestand en deze verstuurd, dan krijg je de melding dat er geen emailadres aanwezig is?

Of wordt deze email dan wel verstuurt, maar is het email adres gewoon niet zichtbaar in de contactgegevens?

hoi Henkiebeej,

Okeej, een beetje verwarrend denk ik.
Als ik een nieuwe mail type en wil verzenden, dan klik ik op "aan" en ipv de "algemene adreslijst" selecteer ik "contacts".
Daar zouden mijn mail-adressen moeten staan, maar die is helemaal leeg......
De normale woon-adressen en telefoonnummers etc. staan wel in de map "contactpersonen" (tussen de tabs "e-mail; agenda; en taken").
Maar daar zijn de e-mail-adressen verdwenen, terwijl die wel in het geimporteerde xls-bestand staan.....

Nog te begrijpen?

Ok, duidelijk. Kun je de contactpersonen (van je werk denk ik) nog eens exporteren, alleen dan naar een pst bestand ipv een xls bestand?

En deze dan simpel slepen naar de contactpersonen van Outlook en daar loslaten. Als je dan kijkt bij je contactpersonen (ipv algemene adreslijst) zie je ze dan wel?

Misschien gaat er gewoon iets mis met dat excel gebeuren..

Hallo henkiebeej,

Ik ben er uit.
Ik had ook een csv-versie van de contacts, die heb ik geimporteerd.
Echter op het werk had ik een engelse versie van outlook en thuis een nederlandse.
Voor dat je gaat importeren kan je middels een pop-up "aangepaste velden" aanklikken.
Daar kun je de engelse benamingen omzetten naar nederlandse.
Dat heb ik dus gedaan en daarmee is het importeren gelukt.

Bedankt voor je hulp.....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan