Content IE5 ????

Status
Niet open voor verdere reacties.

JoopF

Gebruiker
Lid geworden
15 mei 2004
Berichten
38
Als ik in de verkenner de inhoud van Content IE5 wil weergeven laat-ie alleen maar index.dat zien.
(verborgen bestanden weergeven is aangevinkt)
Als ik het programmaatje Spacemonger draai krijg ik wel allerlei andere mappen te zien (met van die obscure namen) Onder Windows 98 kreeg je die ook in de verkenner te zien.
Weet iemand of er ergens iets in het register ofzo moet worden ingesteld om alles zichtbaar ( en dus verwijderbaar) te maken ?

Groets Joop
 
Nee, het zijn systeem mappen van windows en internet explorer.
In princiepe geheel afblijven, behalve als een of andere spy-sweepr of virusscanner adviseerd iets eruit weg te mikken.
 
Je moet niet alleen "Verborgen bestanden en mappen weergeven" aanvinken, maar ook "Beveiligde besturingssysteembestanden verbergen (aanbevolen) UITvinken." De map Content.IE5 zelf mag je niet verwijderen, maar wat erin zit wel. (Windows zal waarschijnlijk niet alles willen verwijderen, omdat het in gebruik is. En index.dat blijft waarschijnlijk ook staan.)

Maar veel simpeler is het om een programma als CCleaner te gebruiken voor dit soort opruimwerk: http://www.ccleaner.com/
 
Ha Buffy,

Bedankt voor je reactie.
Helaas : als ik in verkenner "Beveiligde besturingssysteembestanden verbergen (aanbevolen)
uitvink , zie ik nog steeds alleen index.dat
:mad:

Ccleaner lijkt mij wel aardig maar zo te zien wist die ook de 'gewone' temporary internet files ( of kan je daar instellen wat je wilt cleanen ? )

Waar het mij om gaat is dat ik een map uit IE5 kan verwijderen zonder sommige cookies uit temp int ff te verwijderen. (Ik heb weleens een virusmelding- er zou zich een trojaan of zoiets in IE5 bevinden die norton niet kan deleten--dan wil ik eigenlijk alleen die map kunnen verwijderen. Dat lukt wel met spacemonger maar dat is zo'n gedoe, vandaar)

Ik blijf het iig vreemd vinden dat ik ze maar niet in de verkenner krijg. Is daar echt geen registertruc voor ?
 
Heb toch Ccleaner maar geïnstalleerd en zie dat je een hoop mogelijkheden hebt. Cool programma.

Als ik het goed begrijp moet ik in mijn geval dus alleen de "índex.dat bestanden" aanvinken en dan runnen ?

En als ik run wordt dan alles gecleand wat op de 3 ! linkertabbladen is aangevinkt ?

Groets Joop
 
Alles wat links staat aangevinkt wordt gecleand. Dit zijn ook allemaal bestanden die best verwijderd mogen worden.

Als ik CCleaner draai, staat bij Windows alles aangevinkt behalve de opties onder Advanced. (Dit is trouwens ook de standaardinstelling van CCleaner). Bij Applications staat bij mij alles aangevinkt (en ook dit is de standaardinstelling van CCleaner). Dat kun je allemaal veilig verwijderen. Wil je het echt goed doen, draai CCleaner dan in veilige modus.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan