Goedemorgen Helpmij forum,
Allereerst wil ik zeggen dat ik twijfelde of dit in HTML thuis hoort. Misschien is het meer een Javascript vraag. Maar toch maar hier geplaatst. Sorry als ik fout zit!
Ik ben bezig met een website te maken voor een schoolproject (de laatste van t jaar). In deze casus gaat het om een bedrijf dat 4 soorten doelgroepen voorziet van producten, maar elke doelgroep een behoefte heeft aan andere informatie.
Bijvoorbeeld:
Nu wil ik niet een menu maken met "Voor architecten", "Voor aannemers" & "Voor eindgebruikers". Ik wil dat op de homepage een bezoeker kiest waar hij zichzelf bij vind passen. En dat de website dit onthoud zolang de bezoeker op de website is. Of door middel van een cookie zelfs langer. Dus ook bij terug komen naar de website. Een mooi voorbeeld hiervan is http://www.wisniowski.pl/en/. Zij beginnen sterk met een keuze tussen producten voor het huis en producten voor industieel gebruik. Ik vind alleen dat ze de plank misslaan door daarna als nog in het menu de optie te bieden om te switchen naar de andere doelgroep.
Een taal instellen doe je 1x en je blijft content in de gekozen taal zien. Meestal zie je dit aan "/nl-NL/" in de URL. Kan dit (en hoe kan dit) ook voor bijvoorbeeld een architect? Bijvoorbeeld dat standaard de url blijft zeggen: http://www.voorbeeld.nl/architect/ en wanneer hij naar de product pagina gaat er komt te staan: http://www.voorbeeld.nl/architect/products.
Wat ik dan graag zie is dat ik maar 1 product pagina hoef te maken en dat me browser zelf kiest welke content hij laat zien. {if choice is architect show archtect-text}{if choice is contractor show contractor-text} enzovoort, enzovoort
Lang verhaal, maar ik hoop dat het duidelijk is!
Allereerst wil ik zeggen dat ik twijfelde of dit in HTML thuis hoort. Misschien is het meer een Javascript vraag. Maar toch maar hier geplaatst. Sorry als ik fout zit!
Ik ben bezig met een website te maken voor een schoolproject (de laatste van t jaar). In deze casus gaat het om een bedrijf dat 4 soorten doelgroepen voorziet van producten, maar elke doelgroep een behoefte heeft aan andere informatie.
Bijvoorbeeld:
- Een architect zoekt isolatiewaarden, nieuwe ontwerpen, & CAD-files
- Een aannemer zoekt scherpe leveringscondities en goed geprijsde artikelen
- Een eindgebruiker van het product wil juist goede isolatiewaarden, een lange levensduur en weinig onderhoud.
Nu wil ik niet een menu maken met "Voor architecten", "Voor aannemers" & "Voor eindgebruikers". Ik wil dat op de homepage een bezoeker kiest waar hij zichzelf bij vind passen. En dat de website dit onthoud zolang de bezoeker op de website is. Of door middel van een cookie zelfs langer. Dus ook bij terug komen naar de website. Een mooi voorbeeld hiervan is http://www.wisniowski.pl/en/. Zij beginnen sterk met een keuze tussen producten voor het huis en producten voor industieel gebruik. Ik vind alleen dat ze de plank misslaan door daarna als nog in het menu de optie te bieden om te switchen naar de andere doelgroep.
Een taal instellen doe je 1x en je blijft content in de gekozen taal zien. Meestal zie je dit aan "/nl-NL/" in de URL. Kan dit (en hoe kan dit) ook voor bijvoorbeeld een architect? Bijvoorbeeld dat standaard de url blijft zeggen: http://www.voorbeeld.nl/architect/ en wanneer hij naar de product pagina gaat er komt te staan: http://www.voorbeeld.nl/architect/products.
Wat ik dan graag zie is dat ik maar 1 product pagina hoef te maken en dat me browser zelf kiest welke content hij laat zien. {if choice is architect show archtect-text}{if choice is contractor show contractor-text} enzovoort, enzovoort
Lang verhaal, maar ik hoop dat het duidelijk is!