Content manegement System (WYSIWYG web builder 8)

Status
Niet open voor verdere reacties.

DarrellDD

Gebruiker
Lid geworden
4 mei 2010
Hallo Helpmij helper;
ik heb sinds kort een website opgericht met CMS. Bij WYSIWYG web builder staan er dan een paar opties, CMS Admin & CMS view is wat ik gebruik. Ik heb alles van de database ingesteld en een pagina aangemaakt met CMS admin en View erop. maar ik krijg het niet voor elkaar:

1. de tekst die ik heb geschreven komt niet tevoorschijn. ik weet ook niet hoe ik dan die view aan die pagina moet linken
2. ik heb CMS view op meerdere pagina's en wil dit goed aanpassen, dat mijn vriend alleen zijn deel kan bewerken en ik alleen mijn deel. Is dat mogelijk?

Ook uit de Help van de web builder werd ik niet echt wijzer.

Groetjes & Bedankt
DarrellDD

Hallo, wel nu is het best al laat, zoek gelijk alles voor je op!

Groetjes, DarrellDD

ik kan niet meer inloggen op mijn speciale account voor de website.
wel weet ik de volgende dingen.

In de MyPHPadmin staan deze databases.

• CMS
    CMS_PAGES

Hierin zijn de pagina's opgesteld. maar op de pagina waar het content zich zou moeten weergeven staat niets, Blaco.

In de CMS_PAGES zijn wel de pagina's opgesteld, dit ook weer in bepaalde groepen, en ik kan Content's ook lezen, moet ik op de pagina waar die content zich moet laten zien de subcode (Content naam) van die content daarin configureren. Dat de Pagina naar de content z'n pad gaat. In CMS_PAGES bijv: CMS_Pages_Content?

Groeten en bedankt!
DarrellDD

voor mij is 10 uur best wel laat :)

Hoi,

Misschien een beetje laat maar kun je nog hulp gebruiken? Ik ben namelijk erg goed in WYSIWYG Web Builder 8.

Groeten,
Jasper

Hallo, Jasper

Ja, ik kan alle hulp nog gebruiken, graag zelfs!

Met Vriendelijke Groet
DarrellDD

Laatst bewerkt:
Halloa,

Ik kan je pas vrijdag helpen i.v.m. mijn schoolwerk :-(
Je hoort vrijdag meer van me. ;-)

Groeten,
Jasper

Hoi Jasper,

Haha, zelf heb ik ook nog schoolwerk en vrijdag ben ik thuis... Dat komt goed uit!

Alvast bedankt en succes met je schoolwerk!
DarrellDD

Hoi DarrelllDD,

Nu heb ik tijd om je te helpen..;-)
Het is misschien handig om in het project te starten die ik voor je heb aangemaakt. Zie bijlage.

Het enige wat je hoeft te doen is de layout te wijzigen in de master_page. Dit betekent dat automatisch de index.html ook verandert. Alle pagina's in de site zijn dus hetzelfde. Nu rest alleen nog het invoeren van de gegevens in de CMS-VIEW en de ADMIN-PROPERTIES. Alles nu uploaden en pagina's aanmaken in het administrator gedeelte. De menubalk past zich dan automatisch aan, aan de hoeveelheid pagina's. De editor voor de texten is heel basic. Probeer maar eerst of dit werkt en dan leg ik je uit hoe je een geavanceerde text-editor erin zet.

Bestand: Bekijk bijlage site.zip

Zo moet het lukken. Als het toch niet lukt, vraag het me dan.
Groeten,
Jasper

Hoi Jasper,

Wow, Sweat!!
Ik zal zodra windows weer op me netbook staat (draai momenteel Ubuntu) Zal ik alles gelijk gaan doen. Waarschijnelijk staat windows vanavond op me pc en zal ik ook WYSIWYG Web Builder 8 installeren.

Ik heb momenteel Gratis hosting bij Byethost.com, alleen dit is erg traag. Ik zou graag wel een betere hosting willen, maar dit moet voor mij wel gratis zijn want mijn inkomen is best minimaal xD

Met Vriendelijke Groet & Hartelijk Bedankt!!
Darrell Dwayne

Je Hoort (waarschijnelijk vanavond) meer van me!

Hoi,

Helemaal goed..ik hoor vanavond wel van je.

Over de hosting;
- Ik heb een schoolwebsite gemaakt en die draait zonder problemen bij Loomhost. De site ziet er een beetje onbetrouwbaar uit maar werkt helemaal super!!En zelfs SUPERSNEL :-D :-D en GRATIS!!

- Of de 2de optie..als er geen illegale dingen op gebeuren kan je de site ook bij mij hosten :-) Gratis ofcourse :P
Zoveel mb's als je wilt en onbeperkt traffic :P

Ik hoor graag van je.
Groeten,
Jasper

Hoi, Jasper

Het is me niet gelukt om Windows op me Netbook te krijgen deze avond. Morgen zal het er wellicht opstaan.

Ik zal Loomhost proberen. Hoe zien de URL's van loomhost er uit?
btw. Weet je of er ook gratis of heel goedkope domeinnamen zijn? die enige die ik ken ik Dot.tk maar deze hosting faalt bij mijn weten.

Groetjes,

Darrell Dwayne

Hoi,

Dan proberen we het morgen toch gewoon :P

Bij Loomhost kun je alleen kiezen uit: www.voorbeeld.loomhost.com. Je kunt natuurlijk ook een eigen domein hosten; zoals een .tk of .nl ;-)
Bij Versio.nl heb je tegenwoordig al een .nl domein voor €3,50 per jaar. Je kunt deze kopen met een PaySafeCard (vroeger Wallie-Card). Ik hoor wel van je als het gelukt is.

Groeten,
Jasper

Laatst bewerkt:
Hoi Jasper,

Ja het is gelukt. Was het alleen even vergeten te zeggen, ik dacht dat ik dat al gedaan had.
Hoe moet ik nu verder? (met WYSIWYG)

Met vriendelijke Groet
Darrell Dwayne

Laatst bewerkt:
Hoi,

Super!! Wat je nu moet doen is simpelweg de uitleg volgen die in post #12 staat beschreven. :-)
Als het niet lukt, vraag het me dan even. :P

Groeten,
Jasper

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan