Content Rippen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Voetbalgoals

Gebruiker
Lid geworden
4 okt 2004
Heey! :D

Ik wil van een andere site de tekst op mijn site krijgen.
Dit kan natuurlijk met include, maar dan krijg ik de tabellen, plaatjes enzo ook allemaal.

Nu weet ik dat er een scriptje bestaat zodat je nieuws van Nu.nl kan rippen.

Maar hoe kan ik met datzelfde principe de content van een andere site rippen??

Groetjes Niels

Geplaatst door miem
Google eens op de zoekterm RSS.
Bedankt! Daarmee kom ik verder!:)
Wat ik nu begrijp uit die informatie sites is dat de webpagina waar ik de content vandaan wil rippen wel een RSS bestand moet hebben??

Precies.
Actief, dynamische content rippen van een site is niet mogelijk. Alleen als de site, waar je content van wilt gebruiken, een soort RSS bestand levert, dan kan je hun dynamische content gebruiken. Dat RSS bestand is vaak in een soort XML opmaak wat je dus eerst moet uitlezen en dat verwerken in je pagina. Je kan dus ook niet zomaar even dat bestand koppelen met je webpagina.

Olav

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Olav
Precies.
Actief, dynamische content rippen van een site is niet mogelijk. Alleen als de site, waar je content van wilt gebruiken, een soort RSS bestand levert, dan kan je hun dynamische content gebruiken. Dat RSS bestand is vaak in een soort XML opmaak wat je dus eerst moet uitlezen en dat verwerken in je pagina. Je kan dus ook niet zomaar even dat bestand koppelen met je webpagina.

Olav
Weten jullie mischien of http://www.infostradasports.com
RSS Bestanden heeft?

Groetjes Niels

Geplaatst door Voetbalgoals

Weten jullie mischien of http://www.infostradasports.com
RSS Bestanden heeft?

Groetjes Niels

Nee, dat zullen ze niet hebben, althans niet gratis. Het bedrijf is juist een commerciele leverancier van sport informatie, uitslagen wedstrijdbeelden etc, dus zal het er geld voor willen hebben. Dan zullen ze het vast niet over een paar eurootjes hebben.

Maar je kan natuurlijk altijd contact opnemen met ze ;)

Olav

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan