Content weergeven in div

• Onderwerp starter Onderwerp starter Uturn
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Uturn

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2009
Hallo, ik ben vrij nieuw in PHP. Ik wil een webtool maken met PHP waarin verschillende variabelen via een formulier worden verzonden naar de server, dan met PHP berekeningen toepassen en het resultaat in een tabel weergeven. Wanneer ik 'echo' gebruik wordt de hele pagina gewist en alleen het resultaat weergegeven terwijl ik het juist onder het forrmulier wil hebben, bijvoorbeeld in een div. Ik weet hoe ik met innerHTML dit kan doen met Javascript, maar ik wil het met PHP. Is dit alleen mogelijk met Ajax of is er een simpelere manier?

PHP is server-side, Javascript client-side.

Dat houdt in dat PHP code eerst wordt gegenereerd en dan naar de browser wordt gestuurd.
Wil je dan wijzigingen tonen dan moet eerst de pagina opnieuw worden geladen zodat deze wijzigingen getoond kunnen worden.

Javascript werkt vanaf het punt dat de pagina is geladen en kun je dus de inhoud bewerken.
Maak je wijzigingen via Javascript dan zijn die verdwenen wanneer je de pagina opnieuw laadt.

Je kunt ook gewoon de pagina opnieuw laten laden via PHP, met het resultaat van het formulier.
Dat is een kwestie van controleren of er een formulier is verzonden en zo ja de resultaten tonen.

PHP:
<form action="" method="post">
    <input type="text" name="iets" />
    <input type="submit" value="Verstuur" />
</form>
<?php
if('POST' === $_SERVER['REQUEST_METHOD'])
{
    // Resultaat van formulier tonen
    printf('<p>%1$s</p>',
        $_POST['iets']
    );
}

en
HTML:
action=""
kan worden weggelaten.

Laatst bewerkt:
Je eerste bewering klopt niet, simpelweg controleren of er een $_POST is, is geen goede manier om een formulier verzending te controleren.

oke, sorry ik had het gevonden in een voorbeeld script online.
sindsdien heb ik het gewoon altijd toegepast.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan