Contentmappen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hans Bebop

Gebruiker
Lid geworden
27 jan 2001
Hallo, Bij Win 98 als ik naar contentmappen ga hangen er 17 onder. Vreemd want op een andere pc met win 98 maar 5. Na een paar uur zitten al die mappen behoorlijk vol. Valt op dat er in veel dezelfde images, enz. zitten.
Verwijder ik daar handmatig dan is er eentje die niet weg mag. (desktop). Verwijder ik een aantal mappen geheel dan zijn ze even later weer terug.
Resultaat is dat ik dagelijks een 250MB weg gooi en om de dag moet defragmenteren. Er wordt niets gedownload. Met schijopruiming gaan de contentmappen niet leeg. Via Easycleaner of CCleaner wel. Omdat ik als virusscanner Norman heb moet ik ook nog in de veilige modus defragmenteren. Blijft namelijk ook al is het uitgeschakeld toch op de achtergrond mee draaien.
Vraag: Hoe verwijder ik die mappen blijvend?
Mag ik de hele boel dus de hoofdmap
CONTENT IE 5 verwijderen ?
Als je een pc-blad leest hebben ze het met grote schoonmaak nooit over die contentmappen.
Hans

Geplaatst door Hans Bebop
Mag ik de hele boel dus de hoofdmap
CONTENT IE 5 verwijderen ?
Waarom zou je? Die map wordt meteen opnieuw aangemaakt. Je tijdelijke internetbestanden worden erin opgeslagen en dat is echt wel nuttig. En die tijdelijke internetbestanden verwijder je natuurlijk regelmatig. Dus wat is het probleem eigenlijk? :confused:

Bedankt voor je reactie.
Probleem is dat na maximaal twee dagen de boel gaat haperen en dat alles verwijderd moet worden en defragmenteren aan de orde is. Het lijkt mij nogal snel.
PC gaat overigens supersnel, gebruik maar een schijf van 10 giga waarvan 7 giga vrij is. De 3 giga zijn veel mappen van websites en documenten. Niettemin is het steeds een super gatenkaas. Het haperen komt uiteraard op verkeerde momenten bijvoorbeeld als ik op ebay wil gaan bieden. Ga dan maar eerst ruimen en defragmenteren.
Enfin, ik begrijp dat ik er mee moet leven.
Hans B.

Bedankt voor je reactie.
Probleem is dat na maximaal twee dagen de boel gaat haperen en dat alles verwijderd moet worden en defragmenteren aan de orde is. Het lijkt mij nogal snel.
PC gaat overigens supersnel, gebruik maar een schijf van 10 giga waarvan 7 giga vrij is. De 3 giga zijn veel mappen van websites en documenten. Niettemin is het steeds een super gatenkaas. Het haperen komt uiteraard op verkeerde momenten bijvoorbeeld als ik op ebay wil gaan bieden. Ga dan maar eerst ruimen en defragmenteren.
Enfin, ik begrijp dat ik er mee moet leven.
Hans B.

Wat bedoel je met 'haperen'?
Je pc 'hapert' dus, maar gaat ook 'supersnel'. Dat lijkt mij nogal tegenstrijdig.
Wie beweert dat je zou moeten defragmenteren na twee dagen?
Wát is een gatenkaas?

Ik kan het helemaal niet volgen. Je noemt een heleboel zaken die totaal geen verband met elkaar hebben. Probeer eens wat duidelijker uit te leggen welke problemen je ondervindt en geef ook wat informatie over je systeem.

Als je ccleaner gebruikt is dat toch helemaal mooi :thumb:
Als je het instelt zoals in mijn bijlage hoef je niets meer te doen.

Systeem is gewoon een pentium 4, win 98, 10 giga schijf waarvan 7 giga vrij. 256 geheugen. Pagina's oproepen gaat razendsnel. Als ik via CCleaner ruim en defragmenteer dan loopt simpelweg na een uur of 7 tot 10 internetten (terwijl ik wel naar muziek luister, gewoon vanaf een server) de boel vast. Via Ctrl, Alt en Del verwijder ik de vastloper. Op een gegeven moment gaat ook dat niet meer en niets reageert meer.
Gebruik AD-Aware en een virus zit er niet in.
Dus opnieuw opstarten.
Aangezien ik meest dezelfde sites bezoek snap ik de grote hoeveelheid die achterblijft niet.
Dacht dat het wellicht komt omdat in de contentmappen er veel dubbel wordt opgeslagen. Sommige plaatjes zitten in bijna alle mappen.
Groet, Hans

Bij Win 98 als ik naar contentmappen ga hangen er 17 onder
Dat is normaal. Omdat het niet aan te raden is meer dan 256 items in één map op te slaan, verdeelt Windows de tijdelijke internetbestanden binnen Content.IE5 over meerdere mappen. Als de te gebruiken schijfruimte voor die bestanden hoog is ingesteld, kunnen dat dus een heleboel mappen worden.
Als je het vervelend vindt dat er zo'n grote hoeveelheid schijfruimte door je tijdelijke internetbestanden in beslag wordt genomen, kun je in Internet Explorer even naar Extra > Internet-opties gaan.
Klik daar op Instellingen en geef bij Te gebuiken schijfruimte bijvoorbeeld 20 MB op
Probleem is dat na maximaal twee dagen de boel gaat haperen
dan loopt simpelweg na een uur of 7 tot 10 internetten (terwijl ik wel naar muziek luister, gewoon vanaf een server) de boel vast. Via Ctrl, Alt en Del verwijder ik de vastloper. Op een gegeven moment gaat ook dat niet meer en niets reageert meer.
Sommige programma's gaan nogal slordig met hun syteembronnen om. Als zulke programma's worden afgesloten geven ze die bronnen niet vrij, waardoor je er steeds minder overhoudt naarmate de computer langer aan staat. En op een gegeven moment begint er dan inderdaad het een en ander te haperen. Het enige wat je hiertegen kunt doen is even opnieuw opstarten.
Ga op het moment dat de boel begint te haperen maar eens naar Start > Uitvoeren, typ msinfo32 en klik op OK.
Je krijgt dan het venster Systeeminfo te zien.
De kans is groot dat op dat moment nog maar de helft of minder van je systeembronnen beschikbaar is.
Als je dan even opnieuw opstart zal, als het goed is, alles weer soepel draaien - ook zonder dat je je tijdelijke internetbestanden opruimt.
En wat defragmenteren betreft zou eens in de twee à drie maanden voldoende moeten zijn.

Guus.

Laatst bewerkt:
Je kunt ook nog wat andere zaken aanpassen, waardoor de manier waarop het geheugen wordt beheerd verbetert.
Ook dat kan voor minder vastlopers zorgen.

Zorg eerst dat voor je harde schijf en cd/dvd-rom-station(s) DMA (Dynamic Memory Access) is ingeschakeld.
Daarvoor klik je met je rechter muisknop op Deze computer en vervolgens op Eigenschappen > Apparaatbeheer.
Klik op het plusje vóór Schijfstations, selecteer je harde schijf, klik op Eigenschappen en zet op het tabblad Instellingen een vinkje bij DMA.
Klik op OK - een eventuele waarschuwing kun je negeren.
Doe hetzelfde voor je cd/dvd-rom-station(s).
Start daarna even opnieuw op.

Ga dan naar Start > Uitvoeren, typ sysedit en klik op OK.
De Systeemconfiguratie-editor verschijnt.
Klik op het venster C:\WINDOWS\SYSTEM.INI.
Scroll omlaag totdat je [386Enh] ziet staan.
Kopiëer onderstaande drie regels en plak ze ergens onder [386Enh] in SYSTEM.INI - zie bijlage.

DMABufferSize=64
MinSPs=8
ConservativeSwapfileUsage=1

Klik op Bestand > Opslaan en sluit de Systeemconfiguratie-editor.
Start dan even opnieuw op.

Om er tenslotte nog zeker van te zijn dat Internet Explorer geen fouten bevat, wat ook vastlopen kan veroorzaken, ga je naar Instellingen > Configuratiescherm > Software.
Selecteer Microsoft Internet Explorer 6 SP1 en Internet-werkset, klik op Toevoegen/Verwijderen, kies Internet Explorer herstellen en klik op OK. Eventuele fouten in IE worden dan gerepareerd.

Guus.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan