contextmenu in snelstartmenu

Status
Niet open voor verdere reacties.

deSmid

Gebruiker
Lid geworden
6 jun 2001
Al geruime tijd werk contextmenu / rechtermuisklik niet meer in het snelstartmenu.
Ik ga via START naar 'Alle programma's' en vervolgens krijg je het menu programma's te zien. Als ik hier op willekeurig welk programma een rechtermuisklik geeft komt er geen contextmenu. (ik zie wel dat er even iets een fractie van een seconde verschijnt).
Programma's sorteren verplaatsen e.d. werkt ook niet meer.

Als ik via START direct een rechtermuiskik geef op 'Alle programma's' dan opent de map 'Menu Start' (C:\Documents and Settings\deSmid\Menu Start)
Hier kan ik dus wel de nodige handelingen uitvoeren die ik wil maar sorteren levert geen resultaat voor het snelstartmenu.

Handig als dit weer werkt.
Er staan op deze laptop 3 accounts met alle hetzelfde probleem. Gebruik WinXP-home + SP2 (legaal) Geen virussen, Spyware e.d.
Controle 'System File Checker' en Checkdisk geven geen resultaat. (er is wel wat gerepareerd)

Wie weet hoe dit is probleem is op te lossen?
Grt,
deSmid.

Wat heb je de laatste tijd gedaan/veranderd? Niets in het register? Heb je drivers geinstaleerd?

Dat is lastig te zeggen, dit probleem uit zich op het moment dat je de boel weer eens wat overzichtelijk wil maken. In eerste instantie heb je zoiets van dan maar even via de programmamap zelf regelen. Mogelijk na een herstel of opruim actie dat het weer goed komt. Eigenlijk laat je het dan ook zo omdat verder alles werkt.

Antwoord op je vraag is dus dat er door de tijd heen best wel wijzigingen zullen zijn geweest met installeren en/of verwijderen van programma's. Ik kan niet iets spectaculairs bedenken, exotisch of extreem. Sinds jaren eindelijk eens een virus/trojan op mijn computer gehad (intussen al weer een aardig tijdje geleden) en volledig verwijderd ook nieuw herstelpunt gemaakt en oude herstelbestanden/backup weggegooid.
Virusscanner is NOD32 en Zonealarm Pro v7.0 alles dagelijks update. Regelmatige scan met Spyware-doctor en Windows Defender.

Register opschonen en onderhoud gebeurt met Glary utilities en dit al geruime tijd zonder problemen en het probleem zoals in mijn vraag was in ieder geval al voor gebruik van Glary utilities. (en voor het virusprobleem)

Dit is wat ik me nu kan bedenken.
Groet,
deSmid.

Laatst bewerkt:
Nog een aanvulling op mijn vraag.

Ik vertelde dat alle 3 de account hetzelfde probleem hadden.
Dit is niet zo, enkel mijn account heeft dit probleem, de 2 andere zijn goed.

Misschien bied deze informatie wat mogelijkheden?

Groet,
deSmid.

Helaas is het probleem nog niet opgelost.
Ik overweeg om XP opnieuw te installeren, maar eigenlijk zie ik er tegenop om alle updates weer binnen te moeten halen.

Misschien het probleem maar accepteren.

Bedankt voor het meedenken allen.

Groet,
deSmid.

http://www.nirsoft.net/utils/shexview.html installeren en schakel alle niet Microsoft context menu items uit en kijk of het probleem over is. Schakel daarna de zelfde items 1 voor 1 weer op nieuw in om uit tezoeken welk programma dit veroorzaakt..

Laat deze context menu dan uitgeschakeld of deinstalleer dat programma en installeer het weer opnieuw..

;)

De laatste tip niet volledig uitgevoerd omdat er aardig wat tijd in ging zitten met inschakelen en opnieuw weer opstarten enz.

Laptop ook i.v.m. reparatie teruggezet naar de fabrieksinstelling en daarmee dus ook opnieuw windows er op. Hiermee ook het probleem dus opgelost.

Bedankt voor de tips.

deSmid.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan