Contextmenu

Status
Niet open voor verdere reacties.

hanskraan

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2005
Berichten
255
Als ik op mijn Windows 8.1 desktop computer in de verkenner een film van de harde schijf selecteer en ik druk op de rechter muisknop dan krijg ik onder meer te zien in het geopende context lijstje "Play to" en vervolgens het type van mijn smart TV. Bij aanklikken van het type van de TV kan ik de film welk formaat dan ook afspelen op mijn TV. Beide zijn namelijk verbonden met dezelfde router en behoren tot hetzelfde netwerk.
Dit werkt gedeeltelijk ook met mijn Windows 7 laptop die bedraad eveneens met datzelfde netwerk verbonden is, echter er is een verschil: Alleen bij films in het AVI formaat krijg ik in het contextlijstje "Play to" en vervolgens het type van de TV te zien. Bij alle andere formaten b.v. MP4 verschijnt de regel "Play to" niet in het contextmenu.
Vraag: Hoe krijg je nu voorelkaar dat ik bij alle filmformaten "Play to" in het contextmenu zichtbaar wordt dus ook bij MP4 films op mijn laptop computer?
 
Welk standaardprogramma is aan een (bijv.) MP4 onder Windows 7 gekoppeld?
Vergelijk dat eens met het standaardprogramma dat aan een .AVI is gekoppeld (in Windows 7)
 
Laatst bewerkt:
Context menu

gast0225 je hebt mij inderdaad op het juiste spoor gezet om de oorzaak van het verschil te vinden. De Windows 7 computer laat de betreffende filmbestanden standaard openen met Windows Media Center, terwijl de Windows 8.1 computer standaard staat ingesteld op Windows Media Player. Nu ik de Windows 7 computer ook standaard op Windows Media Player heb ingesteld wordt het type van de TV wel in het context menu weergegeven.
Het probleem is hiermede opgelost.
Bedankt voor het advies.
 
Mooi dat 't opgelost is :thumb:

Download en gebruik de VLC player en je bent voor eens en voor altijd van het gedonder af. ;)
 
Laatst bewerkt:
Context menu

De VLC Media Player gebruik ik al jaren tot volle tevredenheid, echter deze stond bij beide computers niet als standaard ingesteld. Dit gaat nu meteen gebeuren.
Nogmaals bedankt
 
Da's idd. een kwestie van even alle media extensies aan de vlc koppelen en voilá.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan