Conti FTP server werkt niet (meer)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hinnik

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 jul 2007
:( Ik gebruik de gratis Conti FTP server alweer een heel poosje maar de laatste 2 maanden wil het niet meer werken!
Ik kan vanaf mijn eigen pc niet meer inloggen en ook mijn kennissen kunnen niet meer op mijn server komen.
Ik weet niet wat er gebeurt is maar er komt ook geen inlog-scherm te voorschijn.
Ik gebruik Windows XP home SP2 en heb een ADSL verbinding van Scarlet One, geen netwerk, mijn PC is een stand alone.
Ik heb de Zonelabs Firewall geïnstalleerd en werk ook met Norton System Works
Wie weet de oplossing?:o

Ik heb Conti FTP van het systeem verwijderd en CesarFtp geinstalleerd. Bij Zone Labs heb ik poort 21open gezet, ik weet niet of alleen deze poort genoeg is of dat poort 20 ook open moet.
Ga het gewoon proberen.

Laatst bewerkt:
Eerste wat je moet doen is nakijken of
1. Je ftp-client-programma bij ZoneAlarm aangemeld is als mag naar het Internet.
2. Je ftp-serverprogramma bij ZoneAlarm als server mag optreden.
In ZoneAlarm Free kijk je dat na bij Program Control -> Programs

Daarnaast even nakijken welk proces momenteel op poort 21 luistert:
Start -> Uitvoeren -> cmd /k netstat -ao | find ":21 "
Dan via Taakbeheer nakijken (Start -> Uitvoeren -> Taskmgr.exe) welk proces dat dan precies is, door in Taakbeheer het tabblad Processen aan te klikken en Beeld -> Kolommen selecteren -> [PID (proces-id) aanklikken)]

Zoek in taakbeheer op de PID die als cijfer staat vermeld bij dat netstat -ao commando (is het laatste getal van de regel, dat is de PID).

Heb je in ZoneAlarm alles goed staan, en is inderdaad dat Conti ftp-programma hetgeen dat op poort 21 luistert, dan weet ik het vanhieruit ook niet.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Conti FTP

Hallo Tijs,

Ik heb alles geprobeerd wat je mij aanraadde, het werkt echter nog steeds niet.
Nu heb ik Conti FTP verwijderd en CesarFtp geinstalleerd, ik geloof dat die nu wel werkt na de instellingen in Zone Labs aangepast te hebben.
Ik weet alleen niet of het voldoende is als poort 21 open gezet is of dat poort 20 ook open moet. Ik wil de ftp server gebruiken op een aparte partitie van een van de HD's in mijn PC om foto's en filmpjes beschikbaar te stellen voor vrienden en zo.

Gr Laura

Als je het CesarFTP programma in ZoneAlarm server rechten hebt gegeven, dan hoef je daar niets meer te doen.

Het enige waar je nog wat moet zou moeten doen is in je router.
Daar moet alleen poort 21 (TCP) geforward worden naar je pc.

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan