Continu een biep van me computer af

Status
Niet open voor verdere reacties.

nickesje

Gebruiker
Lid geworden
17 apr 2012
Hallo

ik heb een vraag sinds een paar maanden heb ik continu een piep die van me desktop pc uit de kast zelf komt
soms is het 1x soms wel heel snel 4x of 6 een piep
ik heb al nieuwe windows erop gezet alles geformatteerd enzovoorts
maar het rare is ik heb het alleen als ik world of warcraft speel
dus dat speel heb ik meerdere malen opnieuw geinstalleerd aan de resoluties zitten *****n enzovoorts niks helpt
als ik andere spellen draai bv Ghost of Battlefield 4 enzoverder totaal nergens last van

ik denk dat ik de dingen die ik moest doen zover gedaan heb en nu weet ik niet meer hoe ik dit probleem moet oplossen heb ook al op forums gezocht
of dit een probleem is die voorkomt alleen bij world of warcraft maar heb niet veel der over kunnen vinden

ik draai al langere tijd met dezelfde pc dus het lijkt me sterk dat het aan de pc zelf gaat liggen

hieronder de spec van mijn pc

intel(R) core (TM) i5 cpu 750 @2.67GHZ (4 CPUs) 3.2GHz

8 gig ram geheugen

nvidia geforge gtx 460

windows 7 besturing programma

hoop dat iemand dit probleem herkent en weet wat het kan zijn
persoonlijk kom ik uit op me harde schijf maar ja dan zou hij de piep met meerdere dingen moeten geven lijkt mij

mvg n van zetten

Dat je al langere tijd met deze pc draait zegt niks. 't is en blijft elektronica, gevoel spul ;).
Maar ik denk zelf aan een Geheugenbankje wat misschien fouten maakt, of eventueel de Videokaart.
Heb je Memtest al gedraaid om het geheugen te testen?

hey ik heb idd een memtest al gedaan en prima in orde
maar zoals ik al eerder aangeef als het videokaart ofzo zou zijn dan zou die piep continu moeten blijven bij elk spel wat ik bv open
en dat doet ie niet is alleen puur met world of warcraft
als ik ghost speel
of battlefield 4 of wat dan ook geen probleem
en zie ook niks raar met me games of pc gebeuren op dat moment
ik heb de temps in de gaten gehouden die zijn ook allemaal mooi stabiel
niks is aan het overhitten of wat dan ook

dus ja

nick van zetten

Heb je memtest wel langer dan 1 pass laten draaien? (voorkeur heeft 4 of 5 passes)

ik heb 4 keer de test gedaan maar goed ik kan hem best nog eens doen maar denk niet dat het verschil ga uit maken als u begrijpt wat ik bedoel
maar ik denk ook dat u over stukken lees
als er iets aan de geheugen zou moeten zijn dan zou de piep niet alleen bij 1 ding zijn dan zou het bij meerdere dingen moeten zijn en trouwens dan zou je meer problemen aan je
pc moeten krijgen heb al eerder gehad dat geheugen bankje kapot was of niet meer goed functioneerde en dan heb je meerde verschijnsels aan je pc
dus ik moet zeggen dank u voor u reactie maar verwacht niet dat het probleem in het geheugen bank je ligt

mvg nick van zetten

Graag gedaan hoor, maar je komt idd bij een defect aan een geheugenbankje veel verschillende klachten voor. Maar biepjes tijdens het draaien heeft vaak wel met of een geheugenbankje of de videokaart te maken.
Er schijnen verschillende programmaatjes te zijn waarmee je je videokaart een stresstest kunt geven, misschien dat je dat eens kunt proberen.

hey dank je dat wist ik nog niet zal het eens zoeken en proberen mischien ligt de oorzaak wel in de videokaart ik ga zoeken en testen

videkaart laten testen bij een computer bedrijf is nog perfect in orde heb tegelijk de geheugenbankjes mee genomen en laten testen en was niks mis mee dus daar ligt het probleem dus ook niet

mvg nick van zetten

hmmja.. even op internet gezocht, en eigenlijk alles wat ik tot nu toe tegen kom heb je al geprobeerd.
"Memory testen/vervangen" "Videokaart testen" "temperaturen controleren" ...

..wat je overigens nog kunt proberen is om een bios update te doen.
Of WOW repareren (C schijf --> Program Files --> World of Warcraft --> "Repair.exe"
..of WOW herinstalleren.

Misschien dat 1 van deze 3 een oplossing is.

Ik hoor graag van je

hey ook dit heb ik allemaal al gedaan voordat ik naar help mij kwam dus dat is het ook niet helaas

hmm.. :confused: ..

Ik zie op een pagina dat iemand hetzelfde probleem heeft, met "toevallig" dezelfde videokaart.

het kan altijd natuurlijk aan de videokaart maar wat ik da zo raar vind dat het puur alleen op dit spel is en verder niks snap verder draait alles prima zonder dat gepiep en mij lijkt het als het aan de videokaart lig aan meerdere dingen moet zijn ipv 1 ding ga van de week eens een andere videokaart proberen kijken of het probleem dan is opgelost

is er ook een manier om dat gepiep uit tezetten bv in je bios want begint er irritant teworden nu

moet wel zeggen weinig reacties hierzo alleen van 1 persoon de site is niet meer zoals die geweest is

Haha true, weinig reacties idd. is al eens beter geweest! Maar ik zou idd toch eens een andere videokaart proberen. Wel toevallig anders dat die andere knul het zelfde probleem had met die videokaart op Wow, en net als jou ook bij andere spellen geen probleem.

Klopt! Maar prober idd ff een andere video kaart, en kijk eens wat hij dan doet.

Ben benieuwd.

hey nou nieuwe videokaart erin en het probleem blijft het zelfde heb heel de pc alles eruit gehaald daarnat stuk voor stuk er opnieuw ingestokken 2 andere geheugen bankjes gedaan enzovoorts niks helpt dus nu weet ik het ook niet meer ligt dus ook niet aan de videokaart en het werk geheugen

Wellicht hebben de weinige reacties te maken met de sectie waarin je deze vraag hebt gesteld. Piepjes vanuit het systeem zijn voor zover ik weet altijd het gevolg van hardware-problemen.

Om die reden verplaats ik deze vraag naar onze hardware-sectie. Wellicht krijg je zo wat hulp van mensen die alleen de hardware-secties in de gaten houden :)

Tussen 18.00 en 19.30 heb je bij een bedrijf je videokaart en je geheugen laten testen......hm.....

Maar goed, piepjes kunnen van alles zijn en vaak duidt dat op een moederbord probleem of andere hardware.

De piepjes zijn een signaal van het moederbord dat er "iets" niet goed zit. Wat, dat staat in de handleiding van het moederbord. Het aantal piepjes en de evt. volgorde van lang en kort is hier belangrijk. Heb je die handleiding niet meegeleverd gekregen, doe eens een zoektocht met google. Tip: formuleer het in het engels.

Omdat het alleen bij 1 spel is, lijkt het mij dat het spel misschien wat meer vergt dan dat je videokaart aankan.
Misschien is het een temperatuur waarschuwing? Die kun je vaak in de BIOS op een hoger niveau zetten, zodat je er geen last van hebt.
Misschien is het wel dat je voeding te weinig is icm met de videokaart en het spel....

Het kan zo veel zijn....en ik heb geen glazen bol....als je begrijpt wat ik bedoel.

Is het spel wel legaal? Ik bedoel, we kunnen van alles gaan denken nu.

Welk merk moederbord is het? Dat heb ik nog niet gelezen, wel heel belangrijk!

(ps. we zijn allemaal vrijwilligers die anderen proberen te helpen.....maar soms weten we ook de oplossing niet. Soms is het gewoon niet te doen, we zitten achter onze eigen pc en we zien en horen het probleem dus niet. We moeten het doen met de info die we krijgen, en dat kan knap lastig zijn soms. Hou daar dus even wat rekening mee voordat je begint te klagen ;) )

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan