Continu opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

1107972

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2004
Hoi,

Probleem is dat als ik mijn desktop probeer op te starten dan ik niet in het blauwe aanmeld scherm geraak. Op het moment dat het blauwe achtergrond van het aanmeld scherm verschijnt sluit mijn computer zich direct af en start opnieuw.

Wat zit er fout en hoe kan ik dit oplossen zonder dat ik hoef overtegaan naar formateren of herinstalleren omdat ik op dit moment de installatie CD niet bij de hand heb.

Opstarten in Veilige Modus geeft ook hetzelfde resultaat.

Ideeën????

Thanks, Eric

Hoe ga jij naar de veilige modus?
Tijdens opstarten op F8 drukken?

Yep, via F8, aangezien ik de CD-rom niet heb kan ik ook niet opstarten vanaf de CD of iets dergelijks.

Ik ben er bang voor dat de harde schijf gecrasht is, zou dit kunnen???

zou kunnen, maar als je in de veilige modus opstart heb je dan helemaal geen keuzes.

Nope, geen enkele keuze, hij loopt dan weer op hetzelfde punt vast als in de eerdere omschrijving. Nadat je het opstartlogo van windows heb met het laadbalkje eronder krijg ik ff een nieuw scherm te zien en daarna sluit hij zich af.

Is er misschien een manier om tijdens het opstarten in MS-Dos te komen, dan kan ik misschien kijken of de schijven nog toegankelijk zijn. Was dat niet iets van Ctrl-Shift-F5

Dan zou je eens kunnen opstarten met een opstartdiskette.

www.bootdisk.com

hoe is de schijf geformatteerd.fat of ntfs.

Ik had nog een Win98 diskette liggen toevallig en daarmee opgestart kon ik in Dos komen. In dos waren alle schijven nog toegankelijk en stonden alle mappen er ook nog op. Dus de harde schijf lijkt het toch nog te doen gelukkig.

De schijven zijn geformateerd volgens FAT32.

Zou er iets anders gebeurd kunnen zijn door een beschadiging van een stroompiek. Gister avond zat namelijk de stekker in het stroomcontact tijdens het hevige onweer. De Desktop stond wel uit en andere apparaten lijken ook nog goed te functioneren zoals radio, printen, router en dergelijke.

Word het je al duidelijk???

BTW, ik gebruik geen virusscanner, of tenminste niet een up to date, zou het iets van een nieuwe virus kunnen zijn ofzo???

Als je in dos bent kun je dan windows opstarten.
ben je een beetje bekend met de dos opdrachten.

laten we er maar van uitgaan dat ik niet bekend ben met dos. Ik kan bladeren door bestanden, welk bestand heb ik nodig om windows op te starten en wat is de vemoedelijke locatie???

Opstarten met een diskette.
je komt dan in a tereecht.
hier type je c:\ en geeft een enter
je komt nu in c:> hier typje cd windows en geeft een enter.
Nu sta je in c:\windows hier type je win en geeft nu een enter kijk wat je computer dan doet.

Sorry, voor late reactie, maar had een feestje.

Maar ik heb gedaan wat je omschreven maar bestandsnaam of opdracht was fout. Ik heb daarna nog ff aan de hand van dir.exe/p gekeken of er iets tussen stond wat er op leek maar ook dat leverde geen resultaat op.

De oplossing lijkt mij om toch morgen even aan de hand van de XP cd de computer opstarten met ondersteuning van de CD-Rom of indien nodig Windows herstellen aan de hand van de CD.

Ik heb inmiddels een XP cd-rom bij de hand en heb gekozen voor het herstellen van XP aangezien ik niet de tijd heb om een volledige installatie te doen.

Ik doe de CD-rom in de CD-rom speler en configureer de bios zo dat hij vanaf de CD-rom speler opstart. Dan klik ik tijdens het opstarten op een toets zodat de CD-rom daadwerkelijk gekozen word. Ik krigj dan 3 opties, afsluiten,herstellen of installeren. Ik kies voor herstellen (H). Daarna gaat de computer naar een dos modus een vraagt hij welk besturing systeem ik wil herstellen.

1: C:\windows\

Ik kies 1 waarna er gevraagd word naar het wachtwoord van de administrator. Ook deze toets ik in en bevestig ik met enter. Hierna ga ik in dos naar de map C:\windows\

Op dat moment doet de computer niks meer alsof hij geen taken meer heeft. Want hij is niet vastgelopen want ik kan in dos wel bladeren enzo.

Wat doe ik fout of wat gaat er fout. Wat is de beste oplossing zonder gelijk windows opnieuw te installeren.

Ik gebruik een SP2, gedownload van internet.

MvG Eric de Jong

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan