Continu piep

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dlakerve

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2007
Ha mannen,

Weet niet of mijn vraag juist geplaatst is maar denk het haast wel.
Heb een Intel® Desktop Board D865PERL mobo hieraan zit een dvd-r, cd-r, harddisk, floppy, videokaart en 2048mb intern. Heb alles laatst aangesloten maar krijg hem niet aan de praat. Probleem is dat wanneer ik hem aanzet (alle koelingen doen het verder, ook op de videokaart) ik 1 lange piep te horen krijg die niet stopt. Kan iemand me vertellen waarom en wat ik eraan kan doen.

Mijn dank is groot.

waar kan ik dat checken, want hij start niet op?

heb ook wel al handleiding gelezen van mijn moederbord en de error-beeps maar daar staat geen continu piep tussen.

Je moet daarvoor in je bios.... Geeft hij een beep die niet stopt of zitten daar pauzes tussen? Je kan ook eens proberen je geheugenlatjes weg te nemen en dan telkens testen met 1 latje per keer.

Hij geeft 1 beep die niet stopt.
Geheugenlatjes is intern geheugen denk ik?
Heb ze allebei (2x1024, gloednieuw) gewisseld en eruit gehaald enz. en gaf geen verandering. Probleem is dat ik overal lees over die piepjes enzo maar dat nergens 1 lange oneindige piep vermeld staat :-(

De IBM bios geeft dit:

Continuous Beep = No Power, Loose Card, or Short.

Weet niet of jij een pc van IBM hebt?

Weet ook niet direct wat ze met short bedoelen, denk kortsluiting. Check voor de zekerheid al je aansluitingen maar eens en of alle hardware goed is ingeplugd

Laatst bewerkt:
Heb alle kaarten en stekkers eruit gehaald en er opnieuw ingedaan. No power is het denk ook niet aangezien alle koelingen werken. Short, bedoel je daarmee te weinig power?
Denk ik ook niet want moederboard is overgekocht van een maat van me met daarbij de videokaart die er nu ook inzit en werkte toen prima.

IBM, weet ik niet, het is bovenstaand moederboard, de rest heb ik allemaal zelf in een nieuwe kast aangesloten.

Een lange beep, is meestal de processor die niet goed in de socket zit.

Te ontdekken, door alles uit te bouwen, en op een houten plank de boel weer in elkaar zetten, en de 2 powerswitchpinnen op het mobo even kort te sluiten, wel met de speaker eraan, voor de nodige biosbeeps.

afstandbusjes:
had er twee van bij mijn kast gekregen, heb ze niet gebruikt omdat er een soort conische dingen uit de kast omhoog komen. plus aansluitingen aan de achterkant (usb,muis etc..) passen nu precies in de daarvoor bestemde ruimte.

Zonder afstandbusjes krijg je kortsluiting denk ik....

Een lange beep, is meestal de processor die niet goed in de socket zit.

Dit al nagezien? of de boel al uitgebouwd? niet alleen voor de afstandsbusjes, hoor, en wel de ringen/spacers gebruikt?

Als die ingestandste verhogingen te breed zijn, maken ze misschien toch contact met iets op het mobo, ondanks de aflakking.

maar alles draait verder. alle koelingen,dvd,cd,floppy,videokaart, temperatuur meters vanuit mijn kast, alles.
plus die afstand busjes die ik erbij heb gekregen zijn van koper, dat geleid ook en zou dus dezelfde kortsluiting optreden. en nog steeds die verveledne irritante continues piep :-(

Gooi er eens alles uit, behalve je mobo en cpu (+koeler). Je gaat terug beeps krijgen maar nu anders, als dat niet het geval is ligt het probleem bij je mobo of cpu

de afstandbusjes geven geen kortsluiting omdat ze het mobo raken op voorzien punten

eerste: kijken of processor goed in socket zit.
tweede wat ik zo doe als ik thuis ben, alles los, kijken waar ik afstandbusjes kan plaatsen en plaats ze daar dan.
en configuratie van geheugen omgooien.
Bedankt allen voor deze info. als het lukt laat ik het merken als het niet lukt hoop ik jullie op het forum te zien morgen.
:-)
prettige avond

maar alles draait verder. alle koelingen,dvd,cd,floppy,videokaart, temperatuur meters vanuit mijn kast, alles.
plus die afstand busjes die ik erbij heb gekregen zijn van koper, dat geleid ook en zou dus dezelfde kortsluiting optreden. en nog steeds die verveledne irritante continues piep :-(

Hoe weet je dat nu, de spanning staat op die dingen, niet meer en niet minder, vandaar dat die draaien, maar die hebben verder niets met het mobo van doen.

Nogmaals, één lange piep, processor zit niet goed, hopelijk geen verbogen of afgebroken pin, die alleen bij forceren kan optreden, wat bij een Zero Insertion Force, niet nodig is, het past, of het past niet.

Ok, heb het gedaan, resultaat was waar ik bang voor was. Wanneer ik mijn videokaart eruit haal piept ie niet meer. Ben nu dus bang dat die kapot is, kan me slecht voorstellen want is zo goed als nieuw.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan