Continue comprimeer melding

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ambrosius63

Gebruiker
Lid geworden
11 aug 2009
Berichten
7
ml4ges.jpg


Sinds kort krijg ik steeds deze melding van Outlook Express (6). Als ik OK klik, comprimeerd 'ie, maar na een paar seconden popt'ie weer up. Als ik annuleren kies, idem.
Dit gaan continu door, en dan weer een tijd niet. Je wordt er stapelknetter van!
Gek is dat er in OE niet eens email acounts staan omdat ik met MS Outlook werk uit het Office pakket.

Heb diversen instellingen geprobeerd, maar alles staat volgens mij goed.
Werk trouwens met Windosw XP.

Iemand suggesties?
 
Natuurlijk hebben we suggesties. Je probleem is nl. al ongeveer behandeld in deze discussiedraad

Kijk specifiek in deze posting hoe je Outlook Express weer honderd keer keer kunt uitvoeren zonder dat de melding verschijnt. Na die 100 keer kan je gewoon de waarde weer op 0 zetten enz.

Succes,

Tijs.
 
Bedankt Tijs,

Ik heb inmiddels ook geprobeerd om uit Program Files de map OE te verplaatsen. Nadat dit uiteindelijk lukte, verdwenen ook de meldingen (tot nu toe..).
Welke manier is beter denk je?
Ambrosius
 
De reden waarvan Wanderer? Het verwijderen van de map...
omdat ik dit ook ergens las op internet. Tot nu toe heb ik geen meldingen meer gehad.

Groeten,

Ambrosius
 
Bedankt Tijs,

Ik heb inmiddels ook geprobeerd om uit Program Files de map OE te verplaatsen. Nadat dit uiteindelijk lukte, verdwenen ook de meldingen (tot nu toe..).
Welke manier is beter denk je?
Ambrosius

Mijn methode. Ik heb geen vertrouwen in jouw methode, want die is wel erg ingrijpend. Bovendien zullen andere instructies die uitgaan van de standaardmap van Outlook Express niet meer 1-op-1 werken nu je de map verplaatst hebt als er andersoortige problemen met je OE ontstaan. Tel daarbij dat mijn methode onbeperkt vaak te gebruiken is en bovendien maar 1x in de 100 keer gebruiken van Outlook Express nodig is.

[off-topic]Ik ben ook een beetje verbaasd dat je dit soort ingrijpende middelen gebruikt hebt terwijl je vraag slechts 4 uur(!) onbeantwoord is gebleven.[/off-topic]

Tijs.
 
Er was iemand die op die manier bleef aandringen om te proberen, vandaar dat ik het heb geprobeerd.

Ik heb de map , nou ja de bestanden want de map staat nog in Program Files, teruggeplaatst, en meteen begonnen de meldingen weer. Geprobeerd op de manier hier beschreven, maar het maakte geen verschil. De popUps blijven komen?!
 
Dit zijn de bestanden die in de map staan, misschien iets wat voor de meldingen zorgt?
9zyuz7.jpg
 
Aan de bestanden en mappen hebben we niet veel, behalve als je een map zou hebben die meer is dan 2 Gigabyte (Postvak IN bijvoorbeeld of Verzonden items). Dat zou dan ook kunnen verklaren waarom het niet te comprimeren zou zijn. Kijk dus even na hoe groot de Postvak IN.dbx, Verzonden Items.dbx etcetera zijn. Je vindt die informatie in de volgende map:
Start -> Uitvoeren -> "%userprofile%\\Local Settings\Application Data\Identities"
Dubbelklik de map met als naam {xxxxxxxx-xxxx-xxxx-xxxx-xxxxxxxxxxx}
Dubbelklik de map Microsoft
Dubbelklik de map Outlook Express
Zet de weergave op Details, zodat je ziet hoe groot de (mail-)bestanden zijn.

Geef ons verder ook de huidige waarde in het register van Compact Check Count via een schermafdruk. Zie in de bijlage hoe het bij mij staat (bij mij staat die op 49).
NB: Bij jou zal een andere {xxxxxxxx-xxxx-xxxx-xxxx-xxxxxxxxxxx} codering staan in het linkerdeelvenster dan in mijn bijlage.

We zien het wel.

Tijs.
 

Bijlagen

  • oe_compact_check_count.jpg
    oe_compact_check_count.jpg
    107,9 KB · Weergaven: 70
Hierbij de info Tijs:

2l5i8o.jpg


and7up.jpg


Bedankt voor je moeite Tijs!

Let wel: OE wordt dus verder nooit gebruikt!
Grappig (of niet ik heb er niet zoveel verstand van), als ik de map OU in program files leegmaak, komen de bestanden binnen een paar seconden gewoon weer terug, tot ze uiteindelijk wel wegblijven.

Ambrosius
 
Tsja, ik was al verbaasd dat je mappen ging hernoemen en zo, maar nu blijkt dat je Outlook Express helemaal niet wilt gebruiken. Het was handig geweest als je dat eerder had vermeld.
[EDIT] Ik verneem net dat je dat al in je startposting min of meer had aangegeven (geen account aanwezig in Outlook Express).

Wat je kunt proberen (nu je alle mailbestanden opnieuw hebt laten aanmaken) is in Outlook Express:
Extra -> Opties -> tabblad Onderhoud -> knop Nu opruimen -> knop Comprimeren

Levert dat niets op, dan kun je wat mij betreft gaan naar je eerdere, succesvolle, methode van het hernoemen van mappen. Evt. kun je gebruik maken van dit uitgebreide artikel dat er ook over gaat (en nog veel verder dan wat jij tot nu toe gedaan hebt).

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Gek is dat er in OE niet eens email acounts staan omdat ik met MS Outlook werk uit het Office pakket

He Tijs, stond in zijn eerste boodschap:rolleyes::thumb:

Ron
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan