Contract invullen via Excel naar Word. HELP!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Alex Maxim

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 aug 2009
Beste Mensen,

Ik heb de afgelopen dagen als een dolle hond heb weg nagezocht naar hoe ik, als verhuur makelaar, contracten snel kan invullen!?

Wat ik wil is het volgende;​
- Invullen in excel; Naam, Eigenaar, Nummer Eigenaar, Adres Eigenaar, Postcode, Naam Huurder, Begin datum contract, maandelijkse huur enz.. enz..- dan wil ik op een magisch knopje drukken en dat dit automatisch in mijn standaard contract wordt ingevuld op de daarvoor bestemde plek.

WIE O WIE kan mij helpen?
Ik ben nu elke keer 30 min. kwijt aan zo'n contract maken en ik ben al zo ongeduldig!
Alvast hartelijk bedankt !

Alex!!

Ik begrijp je vraag niet echt helemaal goed..............
Je zegt nu 30 minuten kwijt te zijn aan een contract.
Ik neem aan dat voorwaarden etc. etc. standaard vaststaan en dús ook in een bestandje staan.
Wat je dan rest is toch alleen maar de personalia etc. etc. invullen.

Wat houdt je tegen om in Excel of in Word de 'velden' te zetten zoals:
Achnaam:
Voornm:
Adrs:
telvast:
telmob:
etc. etc.
dan hoef je toch alleen maar die gegevens erachter in te vullen?

Het e.e.a. is bijv. in Word nog te verfraaien door er echte 'velden' van te maken zodat je met de Tabtoets van veld naar veld kan springen zonder dit met de pijltjestoetsen en / of de muis te doen.

Als jouw vraag idd. Excel->Word gericht is op het overbrengen van data vanauit Excel naar Word, dan is het van belang om te weten welke versie Excel / Word jij hebt omdat het samenvoegen door de versies heen nogal eens ingrijpend qua muisklikken is gewijzigd.

Ik heb ooit een Tutorial geschreven voor het samenvoegen van rijgegevens met / van een standaardbrief in Word.
Lees / werk de tutorial maar door en je kunt samenvoegen. De tutorial beschrijft een Wordtabel maar voor een Exceltabel gaat het precies hetzelfde.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan