contracten access programma

Status
Niet open voor verdere reacties.

bheusschen

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 nov 2012
Hallo,

Ik ga een contracten access programma maken.
Contracten in de vorm van afspraken met leverancier, begindatum SLA, einddatum, prijs, contact personen, link naar contract etc..

Heeft iemand al iets in die vorm.

Kan ik verder ontwikkelen in de gevraagde vorm.

Bedankt

Bert Heusschen

Verplaatst naar de Acess afdeling, daar zitten mensen die ook met Access bezig zijn. :)

Kan ik verder ontwikkelen in de gevraagde vorm.
Slecht idee; databases zijn bijna altijd maatwerk, en iedereen heeft andere wensen en eisen aan zijn ontwerp. Veel beter is het als je vanuit je eigen situatie een FO maakt, en dat vertaalt naar een oplossing. Dat kan uiteraard een Access database zijn, maar hoeft niet eens. Bij het ontwikkelen van een PvE begin je eerst met vast te stellen wat je precies wilt, en op basis daarvan maak je een FO. En op basis daarvan kijk je hoe je die oplossing gaat realiseren. Door in het eindproces 'achterop te springen' sla je dus de belangrijkste stappen over. Gevolg: hele goede kans dat de oplossing waar je op voortborduurt, eigenlijk helemaal niet is wat je in eerste instantie voor ogen had.
Binnen het hele proces is het eigenlijke bouwen van de db nog het minste werk. Tenzij je dus een verkeerde db als uitgangspunt neemt, dan neemt de hoeveelheid werk gigantisch toe.

Kortom: hoe aantrekkelijk het ook lijkt om een ontwerp van iemand anders te gebruiken, mijn advies is: doe het niet, en zet eerst zelf op papier wat je exact wilt. En ga van daaruit bouwen. Leer je ook nog eens veel meer van :). Uiteraard kun je van ons alle hulp krijgen die we kunnen bieden, en je tips geven.

reactie

dank je wel voor de reactie, als het programma klaar heb, zal ik het beschikbaar stellen.
Kan men er op reageren

Bert Heusschen

Altijd nuttig om te zien hoe iemand bepaalde zaken oplost. Al heb je er zelf denk ik meer aan om af en toe even te sparren, zodat we actief mee kunnen denken, en je eventueel tips kunnen geven! Dus ik zou zeker af en toe een tussenversie willen zien :).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan