• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Contracturen per maand d.m.v. formule bepalen

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

Jurgen2807

Gebruiker
Lid geworden
27 jul 2011
Hallo,

Ik heb een vraag waar ik qua formule niet uitkom.

Ik zou graag van de bijlage de geel gearceerde cellen automatisch gevuld willen zien. Hieronder wat voorbeelden
  • rij 4: deze medewerker is het hele jaar fulltime in dienst. In cel Y4 zou ik dan graag 184 uur willen zien staan. Zie daarvoor tabblad contractdagen, cel R35 of AH55 (afhankelijk wat makkelijker is voor diegene die mij wil helpen). In cel Z4 zou ik dan graag 160 willen zien staan. Dat staat gelijk aan cel S35 of AH56 van tabblad Contractdagen. En dat moet dan doorgetrokken worden tot en met december
  • Rij 5: Dat is iemand die per 1 maart is begonnen. Voor deze medewerker moeten de cellen maart tot en met dec gevuld worden
  • Rij 5: Dat is iemand die halverwege maart is begonnen. Voor deze medewerker moeten de cellen maart tot en met dec gevuld worden, maar maart moet het getal 88 weergeven. Dat zijn het aantal uren vanaf 17 maart tot en met eind maart
  • Rest lijkt mij vanzelfsprekend
Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Nu moet ik alles handmatig bijhouden. Dat is met een mega fte bestand niet te doen.

Bijlage is aangepast a.g.v. onderstaande opmerking.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Jurgen

Haal de bijlage weg.
In het verborgen "Blad1" staan privé gegevens.

Doe het nieuwe bestandje dan uploaden voordat je ook de koppelingen hebt verwijderd.

Doe het nieuwe bestandje dan uploaden voordat je ook de koppelingen hebt verwijderd.
Zie je het niet meer staan in het originele bericht? Daar heb ik het geupload met een melding dat ik aan jouw opmerking heb voldaan.

Alles is weg.
Dus nieuw bestand is clean.

Met deze formule bereken je het aantal werkdagen tussen begin- en einddatum:
Code:
=NETTO.WERKDAGEN(ALS(I4=0;DATUM(2025;1;1);I4);ALS(J4=0;DATUM(2025;12;31);J4))
Vermenigvuldig die met uren/week/5 en je hebt het aantal contracturen. Dan zijn de tabellen op werkblad Contractdagen niet nodig.
Als je de contracturen per maand ook wilt hebben dan is daar een soortgelijke formule voor te maken.

Bijlagen

Laatst bewerkt:

Met deze formule bereken je het aantal werkdagen tussen begin- en einddatum:
Code:
=NETTO.WERKDAGEN(ALS(I4=0;DATUM(2025;1;1);I4);ALS(J4=0;DATUM(2025;12;31);J4))
Vermenigvuldig die met uren/week/5 en je hebt het aantal contracturen. Dan zijn de tabellen op werkblad Contractdagen niet nodig.
Als je de contracturen per maand ook wilt hebben dan is daar een soortgelijke formule voor te maken.
Dank je wel. Ik heb deze van je overgenomen en het werk perfect!!! Ik zal mijn vraag sluiten.

Terug
Bovenaan Onderaan