Controle groote van bestand en vervolg

Status
Niet open voor verdere reacties.

vosbert

Gebruiker
Lid geworden
22 aug 2015
Misschien een rare vraag.

Middels vba is prima te controleren of een bestand bestaat. Wat ik me echter afvraag of er ook een mogelijkheid is om de grote van een bestand te controleren?

Stel ik heb een xml bestand op een server staan. deze wordt middels een cronjob gedownload van een andere server. Heel enkel komt het voor dat de doelserver niet bereikbaar is. de cronjob maakt dan wel op de bronserver een bestand aan die dan de omvang heeft van 0 bytes.

dit xml bestand wordt in de access database geimporteerd middels vba. Als het bestand echter 0 bytes groot is loopt vba daar op vast. Hier komt het stukje controle wat ik dan prettig zou vinden > is het bestand meer als 0 bytes ga door met importeren. is het bestand 0 bytes pak een alternatieve xml en importeer deze in de bestaande tabel.
( bijde xml bestanden zijn wel gelijk qua opbouw ) de alternatieve is een xml van een paar dagen eerder die als een soort van backup op een andere bestandslocatie staat.

Dat is prima te doen met een extra Scripting opdracht:
Code:
    strFilename = "D:\_Sjablonen\Algemeen\MijnBrief.dotx"
    If CreateObject("Scripting.FileSystemObject").GetFile(strFilename).Size = 0 Then Exit Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan