• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

controle in cel als 2 andere cellen gelijk zijn

Status
Niet open voor verdere reacties.

beginnerexcel

Gebruiker
Lid geworden
1 nov 2020
Om te controleren of een factuurbedrag overeenkomt met de ingegeven kosten zie afbeelding.
factuur.jpg

In kolom AC komen na optellen van enkele cellen automatisch het totaalbedrag te voorschijn
In kolom AG wordt handmatig het factuur bedrag vermeld adhv de ontvangen factuur

Vraag:
In kolom AH zou indien de factuur goed overeenkomt het woord "accoord" dienen te verschijnen, indien de bedragen verschillen "niet accoord" te worden vermeld.

Als in kolom AC en/of AG geen waarde is ingevuld dient AH leeg te blijven.

Als ik de formule toepas dan ga ik de fout in denk ik of ik moet iets anders toepassen,
135322.jpg

Wie weet de juiste richting

alvast dank

Code:
=ALS(OF(AC2="";AG2="");"";ALS(AC2=AG2;"";"niet ")&"accoord")

Knipsel.PNG

De formule werd aangereikt echter denk ik dat er een fout in zit?
als AC en AG gelijk zijn in bedrag 628,18 dient de opmerking te verschijnen accoord, nu verschijnt er niet accoord. Wat gaat er fout?

Knipsel.PNG

In AC staat wel een formule die de voorgaande cellen opteld
grt

Laatst bewerkt:
Zitten er toevallig niet meerdere cijfers achter de komma?

Plaats in het vervolg een voorbeeldbestand, dan voorkom je zulke dingen, foto's zijn voor een ander forum.

Bijlagen

Lijkt me beter om de formule van @VenA te handhaven en dan AC2 afronden.

Er zit een klein verschil ver achter de komma tussen N2 en R2. Oplossing is afronden op 2 cijfers zoals hierboven ook al vermeld, bijvoorbeeld als volgt:
Code:
=ALS(OF(N2="";R2="");"";ALS(AFRONDEN(N2;2)=R2;"";"niet ")&"akkoord")
(PS De functie SOM en een + gebruiken is dubbel...)

Laatst bewerkt:
Zo zie je maar weer, een goed voorbeeldbestand geeft een snelle oplossing.:d

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan