Hallo,
Ik heb in mysql een database draaien ( opgave ) met daarin tabelen van div. activiteiten. nu wil ik voordat gegevens die vanuit een form komen in deze database bij de juiste acitivteit opgeslagen worden, eerst kijken of de persoon die deze form verstuurd zich al heeft opgegeven, dus of de gegevens al in de database aanwezig zijn en ze dan aan de persoon laten zien.
Maar het wil me niet zo lukken, misschien heeft iemand van jullie sugesties.
Alvast Bedankt,
Als voorbeeld gaat het om een opgave voor de fietstocht.
From post: Naam - Adres - Woonplaats - Aantal_leden - Aantal_introduces
Database structure : ID - Datum - Naam - Adres - Aantal_leden - Aantal_intro - Totaalbedrag
Script tot zover.
// Verbinding openen
include_once('verbinding.php');
mysql_select_db("fietstocht", $con);
error_reporting(0);
// Gegevens controleren of ze al gePost zijn in database
// Gegevens invoegen in database
$sql = "INSERT INTO fietstocht (Naam, Adres, Aantal_Leden, Aantal_intro) VALUES ('$Name','$adres','$Aantal', $Aantal_intro)";
$sql = mysql_query($sql);
echo ("opslag gelukt");
// sluiten verbinding
mysql_close ($con);
Ik heb in mysql een database draaien ( opgave ) met daarin tabelen van div. activiteiten. nu wil ik voordat gegevens die vanuit een form komen in deze database bij de juiste acitivteit opgeslagen worden, eerst kijken of de persoon die deze form verstuurd zich al heeft opgegeven, dus of de gegevens al in de database aanwezig zijn en ze dan aan de persoon laten zien.
Maar het wil me niet zo lukken, misschien heeft iemand van jullie sugesties.
Alvast Bedankt,
Als voorbeeld gaat het om een opgave voor de fietstocht.
From post: Naam - Adres - Woonplaats - Aantal_leden - Aantal_introduces
Database structure : ID - Datum - Naam - Adres - Aantal_leden - Aantal_intro - Totaalbedrag
Script tot zover.
// Verbinding openen
include_once('verbinding.php');
mysql_select_db("fietstocht", $con);
error_reporting(0);
// Gegevens controleren of ze al gePost zijn in database
// Gegevens invoegen in database
$sql = "INSERT INTO fietstocht (Naam, Adres, Aantal_Leden, Aantal_intro) VALUES ('$Name','$adres','$Aantal', $Aantal_intro)";
$sql = mysql_query($sql);
echo ("opslag gelukt");
// sluiten verbinding
mysql_close ($con);