controle legale xp versie

Status
Niet open voor verdere reacties.

goldvinger

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 nov 2004
Hallo,

Ik heb van middag een tweede hans pc gekocht voor mijn dochter.
Hier draait nu windows xp home op met service pack twee.
Nu vraag ik me af voordat ik de boel ga updaten bij microsoft of dit een legale versie is.
Mocht het een illegale versie zijn en ik de boel dan ga updaten krijg je om de paar minuten dat je een illegale versie hebt, en dat zie ik ook niet zitten natuurlijk.
Is er een programma om te zien of windows legaal is zonder later om de paar minuten meldingen te krijgen dat mijn versie illegaal is?

Hallo,

Ik heb van middag een tweede hans pc gekocht voor mijn dochter.
Hier draait nu windows xp home op met service pack twee.
Nu vraag ik me af voordat ik de boel ga updaten bij microsoft of dit een legale versie is.
Mocht het een illegale versie zijn en ik de boel dan ga updaten krijg je om de paar minuten dat je een illegale versie hebt, en dat zie ik ook niet zitten natuurlijk.
Is er een programma om te zien of windows legaal is zonder later om de paar minuten meldingen te krijgen dat mijn versie illegaal is?

Er is een hele makkelijke manier om te kijken of je een legale of een illegale versie hebt.
Rechtermuis klik op deze computer
Eigenschappen.
En dan zie je onder je naam het registratie nummer.
Tweede blokje tussen de streepjes moet OEM staan.
Als er drie cijfers staan is hij illegaal

Mijn Windows XP is zo legaal als het maar zijn kan, maar er staat geen OEM waar jij zegt dat er OEM moet staan. ;)

Ik zal het wel niet snappen, maar ik weet nog steeds niet waaraan je kunt zien of de versie legaal of illegaal is. Alleen begint mijn cijfer met 5.

Waar hebben we het over? de PID of de KEY?

Er zijn 7 versies van XP, HOME, HOME N, PRO, PRO N, 64bits, MCE, TABLET en CORPORATE/VLK.

En alle PID nummers kunnen legaal zijn, dat zie je echt niet.

Oke, bedankt allen voor jullie antwoorden.
Vrijdag ga ik op die pc internet controleren en zal dan kijken via de link van muurhond of het een legale versie is.
Ik zelf denk van wel want als ik de lijst met updates pak in het scherm software zie ik een heleboel microsoft updates staan
de laatste dateerd op 18 december 2006
Dus heb goede hoop op een legale versie.

stel dat hij nu legaal is.
Ik heb natuurlijk geen cd meegekregen van de verkopende partij.
Kan ik dan mijn eigen windows XP home cd gebruiken om hem in eventuele latere stadium windows te herinstaleren?
Maar dan natuurlijk met het nummer dat de verkopende partij ooit gebruikt hebben.
Zo ja, Hoe kom ik ook alweer achter dat nummer?
Schijnt toch makkelijk te achter halen te zijn?

1) Je mag gewoon met je Windows XP CD aan de slag gaan, je betaalt voor de licentie niet voor de cd ( bij wijze van spreken ).

2) Acherhalen: downloaden en gebruik RockXP!

Laatst bewerkt:
1) Je mag gewoon met je Windows XP CD aan de slag gaan, je betaalt voor de licentie niet voor de cd ( bij wijze van spreken ).

2) Acherhalen: downloaden en gebruik RockXP!

Mooi, dank je wel.
Dat werkt in ieder geval
Nu nog even geduld tot vrijdag:thumb:

ik heb vanavond getest en het is een legale windows versie.
bedankt voor jullie hulp

Mooi dat het legaal is!:thumb:
Kan je lekker updates van Windows downloaden.

Tipje: schrijf het licentienummer van Windows op, heb je het altijd bij de hand.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan