Ik heb voor mij misschien een lastige vraag en ik hoop dat jullie mij ermee kunnen helpen:
Als een medewerker bij Cel B1 een waarde heeft ingevuld (bijvoorbeeld datum), dan moet in Cel B2 ook een waarde ingevuld te worden (bijvoorbeeld Ja of Nee).
Maar als een medewerker bij Cel B1 Geen waarde invult dan hoeft bij Cel B2 ook geen waarde ingevuld te worden.
Ik wil het pas gaat controleren als de medewerker op een verzendknop (Commandbutton) gaat drukken.
Ik heb wel een andere manier gevonden als de cel wordt gewijzigd, maar ik heb liever via een verzendknop
Zie hieronder een voorbeeld als je een cel wijzigd:
Ik hoop dat iemand kan helpen.
Alvast bedankt
Als een medewerker bij Cel B1 een waarde heeft ingevuld (bijvoorbeeld datum), dan moet in Cel B2 ook een waarde ingevuld te worden (bijvoorbeeld Ja of Nee).
Maar als een medewerker bij Cel B1 Geen waarde invult dan hoeft bij Cel B2 ook geen waarde ingevuld te worden.
Ik wil het pas gaat controleren als de medewerker op een verzendknop (Commandbutton) gaat drukken.
Ik heb wel een andere manier gevonden als de cel wordt gewijzigd, maar ik heb liever via een verzendknop
Zie hieronder een voorbeeld als je een cel wijzigd:
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
Dim response As Integer
If Target.Address = "$B$1" Then
response = MsgBox(prompt:="Selecteer 'Ja' of 'Nee'.", Buttons:=vbYesNo)
' If statement to check if the yes button was selected.
Range("B2").Select
ActiveCell.FormulaR1C1 = " "
ActiveCell.FormulaR1C1 = "Ja"
Else
Range("B2").Select
ActiveCell.FormulaR1C1 = " "
ActiveCell.FormulaR1C1 = "Nee"
End If
End If
Range("B2").Select
End Sub
Ik hoop dat iemand kan helpen.