In een formulier van access worden personen ingevoerd.
Invoervak (o.a.): txtNaam
Er is een keuzelijst (kzControle) die bestaande personen in de datbase weergeeft.
Rijbron:
Dit werkt in zoverre, dat de keuzelijst de bestaande namen weergeeft als het invoervak wordt verlaten.
Het zou handig zijn als het keuzevak de namen al begint weer te geven als de eerste letter in het invoervak is getypt.
Dus probeer ik de volgende code:
Dit werkt niet.
Bij controle blijkt de waarde van txtNaam nog leeg, terwijl er toch al een letter staat (ook bij doorwerken: na enkele letters).
Hoe krijg ik dit wel voor elkaar?
Invoervak (o.a.): txtNaam
Er is een keuzelijst (kzControle) die bestaande personen in de datbase weergeeft.
Rijbron:
Code:
SELECT [id], [Achternaam] & ", " & [Voorletters] FROM Personen WHERE (([Achternaam]) Like (txtNaam)) ORDER BY ], [Achternaam] & ", " & [Voorletters]
Dit werkt in zoverre, dat de keuzelijst de bestaande namen weergeeft als het invoervak wordt verlaten.
Het zou handig zijn als het keuzevak de namen al begint weer te geven als de eerste letter in het invoervak is getypt.
Dus probeer ik de volgende code:
Code:
Private sub txtNaam_KeyUp()
Me.kzControle.Requery
End sub
Dit werkt niet.
Bij controle blijkt de waarde van txtNaam nog leeg, terwijl er toch al een letter staat (ook bij doorwerken: na enkele letters).
Hoe krijg ik dit wel voor elkaar?