• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Controle opstarten Excel bestand

• Onderwerp starter Onderwerp starter AatB
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

AatB

Gebruiker
Lid geworden
15 dec 2007
Hallo,

Als ik een Excel bestand (met macro's ) opstart vanuit een email (bijlage), dan krijg ik een foutmelding 91.
Als ik het Excel bestand eerst opsla, dan gaat het wel goed.

Nu wil ik een controle inbouwen om te controleren of het Excel bestand opgestart wordt vanuit Outlook.
Heeft iemand een idee waar ik op kan controleren?

On error goto .... is niet werkbaar in dit geval.

Ik hoor graag van jullie....

mvg,

Aat

Dat zal verwacht ik niet gaan omdat een Excel bestand door Outlook wordt beschermd.
Gewoon eerst opslaan is sowieso het beste. Dan het bestand eventueel deblokkeren in de eigenschappen en er dan pas in gaan werken.

Beveiliging.PNG

Dat zal verwacht ik niet gaan omdat een Excel bestand door Outlook wordt beschermd.
Gewoon eerst opslaan is sowieso het beste. Dan het bestand eventueel deblokkeren in de eigenschappen en er dan pas in gaan werken.

Bekijk bijlage 323891
Helaas starten gebruikers dit bestand vanuit Outlook op. Dus is daar geen controle op.
Ik dacht aan iets van automatisch opslaan als men dit bestand vanuit Outlook opent.

Het direct openen van bestanden met een macro zou uit den boze moeten zijn.
Het is een stukje beveiliging, daar kom je niet omheen.
Gebruikers opvoeden dus.

Het direct openen van bestanden met een macro zou uit den boze moeten zijn.
Het is een stukje beveiliging, daar kom je niet omheen.
Gebruikers opvoeden dus.

Zal niet meevallen. Bedankt in ieder geval.

In Outlook kun je de beveiligingscontrole uitschakelen (niet aanbevolen) in het vertrouwenscentrum.

Niet als het wordt geforceerd door groepsbeleid in de AD controler.

In Outlook kun je de beveiligingscontrole uitschakelen (niet aanbevolen) in het vertrouwenscentrum.

Helaas geen controle over bij de gebruiker welke de excel sheet ontvangt. :(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan