Controle voor aankoop systeem

• Onderwerp starter Onderwerp starter imax
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

imax

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2009
Hallo,
Ik ga volgende week een nieuwe pc kopen en ik was al eens gaan informeren in de winkel om te kijken wat de beste oplossing zou zijn om te gamen op high/maximum settings en waar ik toch wel even mee door kan. Is dit een goede oplossing ?

Processor: Intel core i7 2600K
Grafische kaart: Asus enGTX 580 DCII/2DIS/1536MD5
Opslag1: Intel 120gb 510 series ssd (OS+veel gebruikte apps)
Opslag2: Western Digital 1000gb 7500rpm caviar Black (Games e.a)
Kast: Coolermaster HAF912 plus gaming tower
Voeding: Corsair gs600 600W gaming series psu
Dvd-brander: Lite-On Ihas122-18 s-ata 22x dvd-rw
cpu-koeler: Corsair H80 hydro Series cpu cooler
Geheugen: Corsair cmz8gx3m2a1600c9 8gb kit (2x4gb) 1600mhz ddr3 vengeance series
Moederbord: Asus sabertooth p67 B3 socket 1155
Wlan adapter: Linksys wmp600n dual band wireless-n pci adapter
Monitor: Iiyama E2473HDS-B1 hdmi full hd 24" wide led lcd screen
Totaal: €1860,90 (incl. montage en installatie)

Is een 600W voeding wel genoeg met zo'n grafische kaart die stroom vreed?

Alvast bedankt voor de hulp !

mvg,
Imax

p.s: Ik ben ook van plan om te gaan overclocken

Alvorens een inhoudelijke reactie te plaatsen een vraagje: Windows wel / niet meegeleverd?

Bedankt voor de reactie !
Niet meegeleverd omdat ik hier thuis nog windows 7 heb liggen.

Een hele mooie machine. (de voeding zou ik niet adviseren) Toch wil ik je een alternatiefje laten zien.

Bij toeval surfde ik vanochtend wat over het w w w om mijn kennis van diverse internetwinkelketens en andere hardwarewinkels te onderhouden en toen kwam ik een machine tegen die bijna hetzelfde is als die jij plaatste. Ik schrijf met opzet 'bijna', want de machine die ik tegenkwam is zelfs nog sneller dan die jij plaatste 590 ipv 580 én door de 'snellere' videokaart én de meegeleverde Windows nog een honderd of zo goedkoper.
Lees ook wat Hardeware info erover schrijft in zijn test. (rechtsboven in de link)

http://www.paradigit.nl/PARADIGIT/p.../Paradigit_Enforcer_i7_2600K_590/default.aspx

Laatst bewerkt:
Dan ben ik niet echt onder de indruk...
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...t[218973]=1&product[339904]=1&product[7517]=1

Dit is flink goedkoper. Heb even precies hetzelfde aangeklikt bij Azerty en ik ben 100 euro goedkoper uit. Dat is nogal wat, en als je het bij je plaatselijke pc boer bestelt mag je toch wel iets van korting verwachten als je voor ruim € 2.000,- aan hardware bestelt? Dan vind ik 1860 euro wel erg prijzig. Het systeem is voor de rest wel goed, niks op aan te merken :)

Edit: de link van gast0225 is ook een zeer indrukwekkende pc. Alleen de behuizing is een beetje ongelukkig uitgekozen, het is erg sterke hardware met een enorme videokaart in een beperkte kast, dat had wel een bigtower mogen zijn.

Laatst bewerkt:
Daar ben ik het een heel eind over met je eens, echter:

het kopen bij een lokale pc boer betekent veelal ook iets duurdere componenten want een lokale pc boer koopt geen 1000 processors van 1 bepaald type in, iets wat Azerty / Alternate / Paradigit etc. etc. misschien wel doen en dus kunnen zij het wat goedkoper leveren.

Tegenover de iets hogere kosten staat natuurlijk een (theoretisch) véél hoger niveau van service omdat die lokale boer 'om de hoek zit' en vaak veel sneller de probleempjes op lost dan een (internet) winkelketen.

@ronald89 : da's idd. één van de weinige kritiekpunten die Hardware info op de machine heeft (de behuizing). Voor diverse tientjes wordt ook dit 'euvel' geëlimineerd.

Zelf heb ik nog wel een ander kritiekpuntje op de samenstelling van Paradigit : ik mis aanvullene koeling in de vorm van 1, 2 of mogelijk zelfs 3 casefans. Die 80 of 120mm koeloertjes kosten de kop ook niet en in een dergelijk systeem met zo'n monster van een videokaart zou ik iig 2 extra koelers plaatsen. Kosten ongeveer 4 tientjes totaal.

Laatst bewerkt:
Dat is ook zeker waar, alleen het feit is dus wel dat, even er van uitgaande dat imax de pc bij een winkel om de hoek koopt, hij 100 euro extra kwijt is. Of dat het hem waard is omdat hij goede ervaringen heeft met deze winkel of bevriend is met de eigenaar of weet ik veel wat, is mij om het even. Wil hem er alleen op wijzen dat het goedkoper kan ;)

@ Imax, mijn ongezouten mening: als je nu een internetwinkel hebt gekozen voor deze samenstelling en die komt op die prijs, kun je wellicht beter bij Azerty bestellen. Als deze prijs van een pc winkel in de buurt is en je wilt hem daar bestellen, ga je gang. Met de componenten kun je in ieder geval niet fout zitten :)

Edit @gast0225: ik heb nog even niet op de casefans gelet, maar ik ben het met je eens. Dit soort hardware mag wel in een iets ruimere kast gezet worden met voldoende casefans om dat ding een beetje koel te houden. Jammer dat er bezuinigd wordt op de goedkope dingen, maar als je dat op kan lossen met Paradigit heb je een erg goede pc staan.

Laatst bewerkt:
Ok, allereerst bedankt voor julie reactie's.
De pc die gast0225 aanraad is inderdaad een mooi systeem maar er ontbreekt scherm, toetsenbord, muis en waterkoeling en ik betaal bijna 100€ meer dus dit lijkt mij niet echt een optie. Toch bedankt ! :)

Dan ben ik niet echt onder de indruk...
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...t[218973]=1&product[339904]=1&product[7517]=1

Dit is flink goedkoper. Heb even precies hetzelfde aangeklikt bij Azerty en ik ben 100 euro goedkoper uit. Dat is nogal wat, en als je het bij je plaatselijke pc boer bestelt mag je toch wel iets van korting verwachten als je voor ruim € 2.000,- aan hardware bestelt? Dan vind ik 1860 euro wel erg prijzig. Het systeem is voor de rest wel goed, niks op aan te merken :)

Edit: de link van gast0225 is ook een zeer indrukwekkende pc. Alleen de behuizing is een beetje ongelukkig uitgekozen, het is erg sterke hardware met een enorme videokaart in een beperkte kast, dat had wel een bigtower mogen zijn.

Klopt azerty is goedkoper maar ik woon in België en ik zou graag mn pc kopen in de computerwinkel naast de deur, questie van niet te ver te moeten rijden als er een probleem is. Ook is het volgende week dumpdag in deze winkel waardoor het mogelijk is dat ik ongeveer 200€ kan besparen nog op de hardware.

Dus gaat dit systeem nog even meegaan om te gamen (BF3, COD MW3,...) op high/max ? Welke voeding raden julie dan aan?

Ah, begrijpelijk. Dan lekker voor die winkel gaan, het wordt me volledig duidelijk ;)

Je GTX580 zou het in principe goed moeten redden met deze 600 watt voeding, Corsair is een goed merk. Als je voor een 700 watt voeding wilt gaan heeft Corsair die ook in dezelfde serie, voor de meerprijs hoef je het niet te laten.

Laatst bewerkt:
@imax : als je in de link ziet welke powerbehoefte een 580 heeft bij volle belasting dan kun je je eigen conclusie wel trekken denk ik?
Wat je opmerking over monitor, toetsenbord etc. betreft: heb je gezien wat het prijs verschil is tussen een GTX 580 en een GTX 590 en heb je gezien wat voor tweede hdd in het PD systeem zit? (Nog even los van de veel duurdere voeding)

http://www.bit-tech.net/hardware/graphics/2011/03/24/nvidia-geforce-gtx-590-3gb-review/8

@ronald89 : de GTX 580 slobbert stressed zo'n 350 watt weg.............................. :shocked:
Dan wordt het allemaal een beetje broekriem aantrekken, toch?

Laatst bewerkt:
@gast0225: ja, ik weet het, het is een beter systeem. Maar... ook een beter prijskaartje. De computer kost €1999 als we daar even een monitor bijtellen: + €189 en daar toetsenbord en muis bij + €20 = €2208. Dit is dus een duurdere oplossing oplossing maar je hebt gelijk de videokaart is sneller, de voeding is sterker en er is een 2TB hdd aanwezig ipv een 1TB hdd.

Wat de voeding betreft zou ik dan beter voor 750W gaan dan ?

Als je helemaal veilig wilt zitten kun je dat wel doen inderdaad.

Je rekensom is bijna goed : trek eens het prijsverschil van een 590 tov een 580, de dubbel zo grote hdd én Windows ervan af...............

Idd 750 watt voeding is handiger.

Ja, klopt maar toch zou ik hem liever kopen bij de winkel hier in de buurt.
En ok, dan ga ik voor een 750W voeding. Kan deze pc dan BF3 e.a nieuwe games op high/max aan voor een tijdje?

Ja, BF3 gaat zeker lukken op max. Hoe het in de toekomst verloopt weet ik ook niet natuurlijk, maar ik vermoed dat deze het nog wel een paar jaar uit gaat houden.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan